صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نمایش فیلم‌های ایرانی در بوسنی و هرزگوین؛ «ایران مهد فرهنگ است»

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۰۱۵۹
رئیس هیئت مدیره تئاتر ملی موستار برگزاری هفته فیلم را رویدادی قابل توجه برای مردم این شهر عنوان کرد و گفت: خوشحالم که تئاتر ملی موستار میزبان یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های جهان است؛ ایران مهد فرهنگ است و امیدوارم این دست همکاری‌ها گسترش یابد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و با همکاری تئاتر ملی موستار، اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان سینمایی سوره (وابسته به حوزه هنری) و بنیاد سینمایی فارابی، هفته فیلم ایران و نمایشگاه عکس ایران امروز، ۳۰ مهرماه در محل تئاتر ملی موستار افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه که با حضور انصاری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین، افندی دینو مکسومیچ امام اصلی شهر موستار و خانم سئادا کوشتریچ رئیس هیئت مدیره تئاتر ملی موستار برگزار شد، خانم کوشتریچ به نمایندگی از مقامات فرهنگی شهر موستار به ایراد سخن پرداخت.

رئیس هیئت مدیره تئاتر ملی موستار با اشاره به حضور فرهنگی فعال ایران در شهر موستار و اجرای برنامه‌های متعدد در فضا‌های مختلف فرهنگی موستار از جمله تئاتر ملی و تئاتر عروسکی این شهر، برگزاری هفته فیلم را رویدادی قابل توجه برای مردم شهر موستار عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع سینمای ایران در سطح جهان، برگزاری این هفته فیلم را فرصتی مناسب برای مردم شهر موستار برای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی عنوان کرد و گفت: خوشحالم که تئاتر ملی موستار میزبان یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های جهان است. ایران مهد فرهنگ است و امیدوارم این دست همکاری‌ها گسترش یابد.

آشنایی مردم موستار با فرهنگ و هنر ایرانی

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به پیوند‌های تاریخی و فرهنگی مردم ایران و بوسنی و هرزگوین، به توفیقات سینمای ایران در سطح بین‌المللی اشاره کرد و برگزاری این هفته فیلم را فرصتی برای تقویت آشنایی مردم موستار با فرهنگ و هنر ایرانی دانست.

وی ویژگی اصلی سینمای ایران را جذب مخاطبین بدون استفاده از ابزار‌های معمول سینمای جهان مثل نمایش خشونت و در مقابل تأکید بر اصول اخلاقی و احترام به خانواده و ارزش‌های انسانی دانست.

در ادامه، فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به نمایش درآمد.

در دومین شب این هفته فیلم، فیلم سینمایی «هناس» با موضوع زندگی شهید رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان به نمایش در خواهد آمد. این فیلم روایت تلاش‌های عاشقانه همسر شهید رضایی‌نژاد برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم و در عین حال نمایش شخصیت والا و شجاعت این نخبه‌ی هسته‌ای کشورمان است.

در این رویداد، چهار فیلم سینمایی شامل «رمانتیسم عماد و طوبی»، «هناس»، «سارا و آیدا» و «حوض نقاشی» طی چهار روز به روی پرده خواهد رفت.

هفته فیلم‌های ایرانی و نمایشگاه عکس ایران امروز از ۳۰ مهر تا ۳ آبان‌ماه در تئاتر ملی شهر موستار برپا خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *