صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شنیدن قصه دختر کاپشن صورتی با کد دوبعدی

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۰۱۵۰
کد دو بعدی قصه شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد کوچک‌ترین شهید حادثه بمب‌گذاری گلزار شهدای کرمان در محل مزارش رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قصه «سهم مادری» با قصه‌گویی شبنم سیدی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با الهام از زندگی کوتاه شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد کوچکترین شهید حادثه بمب‌گذاری گلزار شهدای کرمان برای عموم بازدیدکنندگان مزار او قابل دیدن و شنیدن شد.

بر اساس این خبر، در آیین رونمایی از کد دوبعدی این قصه، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش و جمعی از کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور هم حضور داشتند و از نزدیک با پدر و دایی شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد معروف به «دختر کاپشن صورتی» دیدار و گفتگو کردند.

کد دو بعدی این قصه از سوی فروهر معدنی و پیمان سلطانی‌نژاد پدر ریحانه روی سنگ مزارش نصب شد و همه بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکن این کد با تلفن همراه‌شان این قصه را در فضای آپارات مشاهده کنند.

این در حالی است که، مجموعه قصه‌های گلزار با محوریت شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال آماده‌سازی است و به ترتیب با ایجاد کد دوبعدی برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پس از حادثه گلزار شهدا به صورت ویژه با جمع‌آوری اطلاعات این شهدا از طریق خانواده‌ها، هم‌کلاسی‌ها و معلمان‌شان مجموعه کتاب «باران گنجشک» را در ۱۰ جلد آماده چاپ کرده و تا سالگرد این شهدا رونمایی می‌کند.

حادثه بمب‌گذاری گلزار شهدای کرمان در سال گذشته ۳۵ شهید کودک و نوجوان داشت. یک سوم از شهدای این حادثه زیر ۱۸ سال سن داشتند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اولین یادواره این شهدا را بهمن ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری، استاندار کرمان و خانواده‌های شهدا برگزار کرد.

یادآوری می‌شود زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از این گردهمایی سراسری را تشکیل داد.

گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *