صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: هشت دستورالعمل برای ارتقای آمادگی کشور در مقابله با دشمن تهیه و ابلاغ شده است

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۰۰۶۵
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تصویب اساسنامه سازمان‌ پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: ما تمامی سناریوها را بررسی و همه تهدیدات را در قالب ۸ دستور تهیه و ابلاغ کرده‌ایم تا از این طریق آمادگی کشور برای مقابله با دشمن را ارتقا دهیم.

خبرگزاری میزان - سردار غلامرضا جلالی امروز دوم آبان ۱۴۰۳ در يک نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و در تشریح برنامه‌های این سازمان داشت: امروز در شرایط درگیری محور مقاومت با رژیم صهیونیستی هستیم و جهانیان شاهد نسل‌کشی‌هایی هستند که چشم هیتلر را کور کرده‌ است و افکار عمومی جهان در برابر این جنایات و سکوت حامیان حقوق بشر شکه شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز برای ترور یک رزمنده چندین ساختمان را تخریب می‌کنند که حتی هیتلر هم چنین کاری نمی‌کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه مقاومت یک تفکر و اندیشه است که با شهادت رهبران آن از حرکت باز نمی‌ایستد افزود: جنایات صهیونیستی در غزه و لبنان موضوعی است که افکار عمومی و حقوق بین‌الملل باید به آن بپردازد.

وی مقاومت را مشروع‌ترین نوع دفاع برای فلسطینیان دانست و گفت: تجربه پیروزی خون بر شمشیر امام حسین (ع) اثبات می‌کند که خون شهید نصر الله و شهید نیلفروشان و سنوار موجب پیروزی مقاومت می‌شود، آن چیزی را که رژیم صهیونیستی با شهادت سید حسن نصرالله دنبال می‌کرد محقق نخواهد شد و پیروزی از آن مقاومت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه گفت: اساسنامه سازمان‌ پدافند غیرعامل به تصویب رسید و امیدواریم راهگشا باشد.

وی گفت: ما تمامی سناریوها را بررسی و همه تهدیدات را در قالب ۸ دستور تهیه و ابلاغ کرده‌ایم تا از این طریق آمادگی کشور برای مقابله با دشمن را ارتقا دهیم. در این راستا، همه جریان‌ها و گروه‌ها باید در برابر دشمن منسجم باشند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی این سازمان برای ارتقای آمادگی سازمان‌ها گفت: جلسات توجیهی و اقدامات اجرایی در قالب این دستور العمل‌ها مبتنی بر حفاظت از زیر ساخت‌ها و عملیات جایگزین‌سازی را جزو محورهای این دستورالعمل‌ها قرار داده‌ایم تا با استفاده از این طرح‌ها روند خدمت رسانی به مردم ادامه داشته باشد.

سردار جلالی گفت: ما معتقدیم این ۸ دستورالعمل‌ها می‌تواند تمامی تهدیدات در حوزه‌های نظامی، سایبری، خرابکاری و … را پوشش دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: وقتی در شرایط تهدید قرار می‌گیریم انسجام ملی حرف اول را می‌زند و همه جرایان‌ها باید دفاع از منافع ملی را دنبال کنند. دستور العملی به نام شهید زاهدی ‌در حوزه دفاع سایبری تدوین شده است و دستورالعمل اقدامات عمومی دستگاه‌های اجرایی به نام شهید نیلفروشان نامگذاری شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: دستورالعمل شهید کاظمی برای اقدامات استانی تدوین شده است. در‌حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، دستورالعمل شهید باکری با پایش تهدید و مدیریت مخاطرات ‌تداوم کارکردهای ضروری را دنبال می‌کند تا اگر در شرایطی برخی زیر ساخت‌ها آسیب دید بتوانیم به فعالیت ادامه دهیم.

به گفته سردار جلالی، در حوزه پرتوی و الکترومغناطیس و خرابکاری‌هایی که در این حوزه متصور است نیز دستورالعمل‌های شهید فخری زاده و شهید چمران تدوین شده است.

وی، تعیین تکلیف مسئولیت اجرای برنامه پدافند غیر عامل را یکی از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: بر اساس قانون مسئول هر دستگاه مسئول اجرای برنامه پدافند غیر عامل است.

این خبر درحال تکمیل است...


برچسب ها: پدافند غیرعامل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *