صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شناسایی جایگاه تشکل‌های صنفی-تخصصی ضرورت نیل به حکمرانی مطلوب اقتصادی

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶:۳۴
کد خبر: ۴۸۰۰۰۶۰
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
معاون وزیر کشور ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رویکرد تخصصی در حکمرانی مطلوب اقتصادی گفت: شناسایی جایگاه تشکل‌های صنفی و تخصصی و ادراک متقابل نمایندگان تشکل‌ها و دولت از یکدیگر را می‌توان از ضرورت‌های نیل به حکمرانی مطلوب اقتصادی دانست.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور، اولین نشست صمیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای با مدیران تشکل‌های صنفی – تخصصی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، مهمترین رکنی که باید در آن هم افزایی شود تا هدف قانونگذار تامین شود را رویکرد تنظیم گری دانست و افزود: ادراک مشترک از تشکل ها، قوانین و آیین نامه‌های مربوط، اولین قدم برای ارتقاء جایگاه تشکل‌های صنفی و تخصصی است.

محسن کوشش تبار گفت: از زمان ابلاغ قانون و آیین نامه همه تلاش ما در جهت ایجاد اعتماد متقابل بین دولت و تشکل‌ها بوده است.

کوشش تبار افزود: تشکل‌ها و به تبع آن بخش خصوصی باید توانمند، منسجم، یکپارچه، نظام‌مند و از اختلافات حاصل از خلاء قانون و آیین نامه و شیوه نامه دور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، ابزار و تکیه‌گاه اصلی برای افزایش بهره وری و رسیدن به حکمرانی مطلوب اقتصادی را بخش خصوصی دانست و افزود: یکی از مهمترین نمایندگان این بخش تشکل‌های صنفی تخصصی است.

وی با اشاره به نهایی شدن اساس نامه تشکل‌ها گفت: بخشی از اساسنامه مأخوذ از قانون و آیین نامه تشکل هاست و در نتیجه نمی‌توان تغییری در آن حاصل کرد؛ اما بخش‌های انعطاف پذیر و قابل تغییر اساسنامه با نظر تشکل‌ها و ویژگی‌های تخصصی آن‌ها شکل خواهد گرفت.

معاون وزیر کشور ضمن اظهار امیدواری به ادامه برگزاری نشست‌های معاونت اقتصادی و تشکل‌های صنفی تخصصی گفت: اهمیت تشکل‌های صنفی تخصصی نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در سایر حوزه‌ها نیز می‌تواند چشم گیر باشد.

وی با تاکید بر ساماندهی برگزاری مجامع و معرفی نمایندگان آن‌ها گفت: وزارت کشور در موضوع تشکل‌های صنفی – تخصصی در چارچوب قانون عمل خواهد کرد و مطالبه گری تشکل‌ها می‌تواند سرعت و پاسخگویی دبیرخانه را افزایش دهد.

معاون وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که سامانه تشکل‌ها تا یک ماه آینده نهایی شود.

وی گفت: سامانه تشکل‌ها الزام قانونی است و قدم بزرگی در صیانت، ایجاد فرصت برابر برای همه، کم کردن مداخله انسانی و ایجاد شفافیت است.

در بخش دیگری از این نشست هادی شیرمحمدی مسئول دبیرخانه تشکل‌های صنفی و تخصصی وزارت کشور گزارشی از عملکرد دبیرخانه را ارائه داد. بر طبق این گزارش حدود ۱۱۰۰ تشکل احصا شده، بایگانی تشکل‌ها ساماندهی شده و چندین کارگروه کشوری تشکیل شده است.

همچنین در این نشست سلمان صادقی زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به سخنرانی در مورد نقش و جایگاه تشکل‌های صنفی تخصصی در اقتصاد با توجه به نمونه‌های جهانی پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *