صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری لرستان: استفاده از فناوری‌های نوین در انجام امور و ارتقای دادرسی الکترونیک در استان ضرورت دارد

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۰۰۳۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در انجام امور و ارتقای دادرسی الکترونیک تاکید کرد و گفت: ارتقاء خدمت رسانی به مردم منوط به کار و تلاش جهادی و تحقق نظارت‌های درونی و برون سازمانی است.

خبرگزاری میزان- نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری لرستان و شورای معاونین در سالن شهید سلیمانی دادگستری لرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این نشست با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات بی شائبه کلیه مسئولین قضایی، قضات و کارمندان دادگستری استان در راستای تحقق اهداف عالی قوه قضاییه در سطح استان، اهم برنامه‌ها و مسائل مهم دستگاه قضایی استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: فلسفه و هدف از نظام اداری و قضایی خدمت به مردم، خدمت گزاری صادقانه به آنان و جلوگیری از ظلم و تعدی است و همه مسئولین به ویژه مسئولین دستگاه قضایی باید تلاش کنند تا در فرصت مسئولیت به بهترین نحو ممکن در راستای احقاق حق و اجرای عدالت قدم بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری در ادامه با تاکید بر نظارت روزانه، هفتگی و ماهانه معاونین و رؤسای حوزه‌های قضایی دادگستری استان لرستان بر حسن انجام امور و پیشبرد برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۳ در کلیه حوزه‌های قضایی، ارتقاء خدمت رسانی به مردم را منوط به کار و تلاش جهادی و تحقق نظارت‌های درونی و سازمانی دانست.

رئیس کل دادگستری استان لرستان بر استفاده مناسب از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در صلح و سازش و اصلاح ذات البین در سطح حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و افزود: فعال بودن و پویایی شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از روحانیون، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین هر شهرستان به رفع اختلافات و منازعات و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم استان منجر می‌شود.

وی بر مدیریت نظام‌مند، هماهنگ و همه جانبه نگر رؤسای دادگستری و دادستان‌ها در حوزه‌های قضایی استان لرستان تاکید کرد و گفت: تطبیق برنامه‌های جاری و فرآیند‌های انجام امور با سیاست‌های کلی دستگاه قضایی بر عهده مسئولین دادگستری هر حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در خصوص حساسیت در حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال، رعایت تناسب قرارها، ارجاع متناسب پرونده‌ها به کارشناسی، پاسخ به موقع استعلامات، عدالت در ارجاع پرونده، کیفیت رسیدگی به شکایات، بازدید منظم از شعب، رضایتمندی ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن در هر حوزه قضایی نکات مورد نیاز را متذکر شد.

وی همچنین بر ضرورت نظارت مستمر بر زندان و بازدید از ندامتگاه‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در انجام امور و ارتقاء دادرسی الکترونیک در استان لرستان تاکید کرد.

در ادامه این نشست رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، معاونین دادگستری، دادستان مرکز استان، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در سخنانی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *