صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر: اورهال قطار‌ها نیاز اصلی مترو تهران است

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۰۰۳۴
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اورهال واگن‌های مترو از جمله درخواست‌های اصلی شورای شهر است و برای تحقق این امر ما فعالانه از واحد‌های مرتبط حمایت خواهیم کرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شوند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی‌ی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران از مجموعه تعمیرگاه فتح‌آباد و واگن سازی مترو تهران بازدیدی داشتند در این بازدید که حدود ۳ ساعت به طول انجامید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل از بخش‌های مختلف واگن سازی بازدید کردند و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید با بیان اینکه سرپا نگه داشتن مجموعه عظیمی مانند واگن‌سازی نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که روحیه انقلابی در مجموعه واگن‌سازی و تعمیرگاه فتح‌آباد وجود دارد.

وی ادامه داد: پویایی که اکنون در مجموعه وجود دارد جای تقدیر دارد و باید با تلاش بیشتر روند توسعه تعمیرات و اورهال را ادامه دهیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه از زمان حضور مدیریت جدید در مجموعه بهره برداری مترو، دغدغه‌ها تا حدی کاهش یافته است، گفت: جای تقدیر دارد که چالش‌هایی که در گذشته وجود داشتند اکنون منجر به فضای کار و تلاش شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت قطار‌های DC اظهار کرد: قطار‌های DC سرمایه‌ای برای شهر تهران به حساب می‌آیند و باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد درست است که فناوری آن‌ها کمی قدیمی شده، اما باز هم قابلیت استفاده دارند و باید این قطار‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: تقاضای من این است با تدوین برنامه ویژه اورهال قطار‌های DC را سرعت دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تعداد واگن‌هایی که به سن اورهال رسیده‌اند زیاد است تصریح کرد: روند افزایشی تعمیرات اضطراری به معنای کاهش تعمیرات برنامه‌ایست، بالغ بر ۳۰۰ واگن از واگن‌های خطوط داخل شهر و عمده واگن‌های خط ۵ پیمایش و عمر لازم خود را گذرانده اند و نیازمند اورهال هستند لذا برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار باید درحوزه اورهال فعال‌تر شویم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اورهال واگن‌های مترو از جمله درخواست‌های اصلی شورای شهر است و برای تحقق این امر ما فعالانه از واحد‌های مرتبط حمایت خواهیم کرد تا عقب ماندگی‌ها جبران شوند.

وی درباره حرکت قطار با درب باز گفت: بروز این اتفاق محتمل است، اما برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باید پروتکل‌ها رعایت شود و حتی اگر ضرورت داشت قطار از سرویس خارج و حتما تعمیر شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *