صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پویش‌های اجتماعی یکی از راهکار‌های توسعه روش‌های حل اختلاف است

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰:۵۷
کد خبر: ۴۸۰۰۰۱۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان پویش‌های اجتماعی را یکی از راهکار‌های توسعه روش‌های حل اختلاف دانست.

خبرگزاری میزان-بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه  علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح از دادگستری شهرستان مریوان و شعب شورا‌های حل اختلاف بازدید کردند.

معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان طی بازدید به عمل آمده با رئیس دادگستری، دادستان، قضات دادگاه‌های صلح و کارکنان شورا‌های حل اختلاف دیدار و در خصوص مسائل و چالش‌های فراروی دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بررسی نحوه ارجاع پرونده از دادسرا، محاکم حقوقی و کیفری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه صلح و شورای حل اختلاف، بررسی نحوه و فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه صلح، بررسی آمار و عملکرد و ارائه راهکار‌های اصلاحی جهت رفع نقاط قابل بهبود از جمله اهداف این بازرسی بودند.

اسدی با اشاره به لازم الاجرا شدن قانون جدید شورا‌های حل اختلاف در تمامی حوزه‌های قضایی استان اظهار کرد: یکی از راهکار‌های توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی تسهیل استقرار هدفمند شورا‌های حل اختلاف در قبل و حین و رسیدگی قضایی و اجرای احکام با تاکید بر زندان‌ها و واحد‌های اجرای احکام و توسعه فعالیت یاران صلح از طریق ساماندهی صلح یاری تخصصی، طراحی و اجرای پویش‌های اجتماعی است.

وی افزود: استقرار شعب شورای حل اختلاف مریوان و صلح یاران در ساختمان دادگستری ظرفیت بسیار خوبی جهت ارجاع پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل سازش به شورا است و ضروری است تدابیر و راهکار‌های لازم برای این امر مهم اندیشده شود.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مهم قانون جدید شورا‌های حل اختلاف توسعه داوری حرفه‌ای و میانجیگری است و لازم است قضات در پرونده‌های تحت رسیدگی به جهت توسعه روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *