صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هلند و فرانسه؛ مدعیانی که سردمدار تبعیض قومی و نژادی هستند

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۰۰۱۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کشور‌های اروپایی که همواره خود را مدافع برابری معرفی می‌کنند، با افزایش تعصب‌های قومی و نژادی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - تبعیض مربوط به قومیت یا رنگ پوست همچنان در سراسر اروپا گسترده بوده و در احال افزایش است.

بیش از ۶۰ درصد از افرادی که در کشور‌های اروپایی زندگی می‌کنند، تبعیض براساس رنگ پوست یا منشا قومی و نژادی را یک موضوع مهم می‌دانند.

داده‌های کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از اروپایی‌ها معتقدند تبعیض براساس رنگ پوست در کشورهایشان گسترده است؛ در همین حال، ۶۰ درصد تبعیض‌های قومیتی را مشکل اصلی می‌دانند.

نظرسنجی انجام شده ازسوی کمیسیون اروپا که شامل حدود ۲۶ هزار شرکت‌کننده از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بود، نشان داد که باوجود تلاش‌های طولانی فعالان برای مبارزه با تبعیض، چالش‌های مربوط به برابری اجتماعی و تعصب همچنان ادامه دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که تبعیض علیه افراد رنگین‌پوست یا اقلیت قومی به‌عنوان یک موضوع گسترده دیده می‌شود و گزارش‌ها حاکی از افزایش تبعیض در مقایسه با سال‌های گذشته است.

براساس این نظرسنجی، ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که در ۱۲ ماه گذشته تبعیض یا آزار را تجربه کرده‌اند؛ رنگ پوست، ریشه قومیتی و نژادی، سن و وضعیت اجتماعی-اقتصادی از جمله شایع‌ترین دلایل تبعیض در اروپا است.

این تحقیق همچنین تاکید می‌کند که تبعیض و آزار در اروپا بیشتر در مکان‌های عمومی یا محل کار دیده می‌شود.

در میان کشور‌های اروپایی، تبعیض قومیتی در هلند (۸۲ درصد) و پس از آن فرانسه (۷۷ درصد)، ایتالیا (۷۵ درصد)، سوئد (۷۳ درصد) و بلژیک (۶۹ درصد) بیشترین شیوع را دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *