صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مراسم معارفه دادستان جدید لواسانات برگزار شد

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۹۹۳۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز دراراضی کشاورزی جرم است، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، شهرداری و بنیاد مسکن در موضوعات مرتبط با اراضی، باغ‌ها و املاک، موظف به اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه زمین، منابع طبیعی و اراضی ملی هستند.

خبرگزاری میزان - حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب دادگستری بخش لواسانات که با حضور حجت الاسلام ایمانی امام‌جمعه، سید رضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان شمیرانات و بخش لواسانات، امروز - سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳- در حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد گفت: دستگاه‌های متولی نباید اجازه بدهند تا ساخت و ساز غیرقانونی انجام گیرد و متعاقب آن نیاز به ورود دستگاه قضایی و رسیدگی به تخلفات و جرائم صورت گرفته باشد.

شاکرمی با اشاره به اهمیت قوانین قوه مقننه، اجرائیات قوه مجریه و رسیدگی‌های قوه قضائیه گفت: تصمیمات سه قوه با هم تاثیرات بسزایی در زندگی مردم می‌گذارد که مجموعه ارکان قانونگذاری، نظارت و اجرای قانون در کشور هر کدام وظایفی برعهده دارند و ساختار‌هایی برای آنان ایجاد شده و زمانی که همه ارکان هماهنگ بوده و درست کار کنند قطعا امورات مردم نیز به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری افزود: اگر اشتغال در جامعه بیشتر باشد قطعا آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یافته و در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نیز موثر خواهد بود.

شاکرمی با اشاره به اقدامات موثر دادستان سابق لواسان گفت: رضایت عمومی مردم سرمایه بزرگی است برای نظام که انشالله این رضایت مردمی در دستگاه‌های مختلف دیده شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران مناصب و مسئولیت در نظام اسلامی را یک امانت توصیف کرد، که هر یک از مدیران باید در زمان قرار گرفتن در این جایگاه، فرصت‌ها را غنیمت دانسته و از آن برای خدمت رسانی به مردم، حل مشکلات و مسائل عامه و حفظ حقوق بیت المال به درستی بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی امام‌جمعه لواسانات نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌ها و مردم داری دادستان سابق در لواسان در حل مشکلات مردم تاثیر گذار بوده و ان شاءلله دادستان جدید نیز بیش از پیش پیگیر رفع مشکلات مردم بویژه در بخش اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باشد.

محمد رضا مرادی رئیس دادگستری بخش لواسانات گفت: مردم بومی لواسان مردمی انقلابی و ولایتمدار بوده و تلاش بیشتر برای خدمت رسانی شایسته به آنان یک ضرورت است.

مرادی افزود: لواسان نیازمند توجه به موضوع پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و برخورد با افراد سودجودر جهت حفظ حقوق بیت المال می‌باشد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت و پیروزی رزمندگان این جبهه مقابل رژیم صهیونیستی گفت: در کنار پایتخت کاستی‌های فراوانی در شهرستان شمیرانات و بویژه در بخش لواسانات وجود دارد که بایستی با خدمت بیشتر به مردم دغدغه‌های مردم منطقه رفع شود.

مجتبی ذاکریان افزود: موضوع ساخت و ساز‌های مجاز هم بشدت در منطقه محدود شده و قوانین حتی برای افراد بومی هم با اجرای محدودیت‌های بسیاری روبرو است.
عباس نوروزی دادستان سابق لواسان نیز در سخنانی گزارشی از اقدامات انجام گرفته را ارائه کرد.

درویش وند دادستان جدید لواسان نیز طی سخنانی ابراز امیدواری کرد بتواند به مردم خدمت کرده و سیاست‌های قوه قضاییه را انجام دهد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی امام جمعه لواسان، سید رضا سجودی معاون قضائی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات و برخی از مسئولان قضائی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در این حوزه قضائی برگزار گردید از تلاش‌ها و اقدامات عباس نوروزی تقدیر شد و مرتضی درویش وند به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب دادگستری بخش لواسان حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *