صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف: ایران میدان دیپلماسی را برای تنگ کردن عرصه بر دشمن اشغالگر فعالانه بکار گرفته است

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۷۹۹۹۳۴
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجلس با جمعی از سفرای کشورهای اسلامی با تاکید بر هماهنگی کشورهای اسلامی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی، گفت: ایران، با خون سرداران و سربازان خود در کنار مجاهدان جبهه مقاومت ایستاده است و میدان دیپلماسی را هم برای تنگ کردن عرصه بر دشمن اشغالگر، فعالانه بکار گرفته است.

خبرگزاری میزان -  محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست جمعی از سفرای کشور‌های اسلامی که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، اول آبان ماه ۱۴۰۳) و به همت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون تحولات منطقه به ویژه فلسطین و لبنان در بهارستان برگزار شد، سخنرانی پیرامون مسائل فلسطین و لبنان و تهدیدات رژیم صهیونیستی و اهمیت وحدت میان کشور‌های اسلامی و وظایف سایر دولت‌ها برای مقابله با این جنایات، ایراد کرد.

متن اظهارات رئیس قوه مقننه به شرح زیر است:

سفرای محترم و روسای نمایندگی‌های کشور‌های اسلامی در تهران

خانم‌ها و آقایان؛

از اینکه فرصتی شد که در این نشست حضور داشته باشم، خرسندم و تشریف‌فرمایی شما به مجلس شورای اسلامی را خیر مقدم عرض می‌کنم. شرایط حساس و پویایی تحولات منطقه، بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی افزوده است. امیدوارم که نتیجه این هم‌اندیشی، انتقال پیام وحدت جهان اسلام در مقابل رژیم خبیث، اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی باشد. وظیفه شما بعنوان سفیران و فرستادگان کشور‌های اسلامی از این جهت خطیر و با اهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدین سلحشور در غزه، لبنان، یمن و سراسر جغرافیای کشور‌های اسلامی، دولت‌های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان، محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین‌های اشغالی ترغیب نمایید.

هر چند اکنون همه آزادی‌خواهان و وجدان‌های بیدار جهان، از هر دین و ملیتی و با هر جایگاهی فریاد نفی استعمار و اشغال برآورده‌اند، اما کشور‌های اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ‌صفت صهیونیستی را بر تن برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می‌کنند، باید تصویرگر و تحلیلگر درست این وقایع باشند و حمایتی قویتر و صدای رساتری از دیگران، در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند.

ما و همه جهانیان شاهد هستیم که رژیم نامشروع صهیونیستی، چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده و بدون توجه به قواعد و اصول بین‌المللی شناخته شده، کودک، زن، مرد، پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است. این باند جنایتکار در پرتو حمایت برخی کشورها، بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین‌الملل و کشتار غیرنظامیان داشته باشند، به قصد تغییر ژئوپولتیک منطقه به نفع خود و غارت کشور‌های منطقه، همه روزه خون بیگناهان را به زمین می‌ریزد و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیست.

این رژیم در ماه‌های اخیر و بعد از اینکه در میدان جنگ نتوانسته است به هدف خود دست یابد، به ترور ناجوانمردانه‌ی رهبران گروه‌های مقاومت روی آورده است تا از این طریق و با این دستاوردسازی‌ها، افکار عمومی داخل و خارج را متقاعد کند که با تداوم جنگ، بقای خود را تضمین می‌کند. اما سابقه مقاومت به همه نشان داده است این شهادت‌ها نه تنها خللی در اراده پولادین گروه‌ها، دولت‌ها و ملت‌های مبارز منطقه برای ادامه راه رهبرانشان ایجاد نمی‌کند بلکه رهبران دیگری با همان روحیه مبارزه و جهاد برای به فعلیت رساندن آرمان مقدس آزادی، قیام کرده‌اند و هزاران نوجوان و جوان نیز با مشاهده مجاهدت رهبران مقاومت، برای یاری مبارزان میدان، به پا خواسته‌اند.

همگی شاهد بودیم که بعد از به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، به یاری خداوند متعال، عملیات‌های سربازان مقاومت با قدرت بیشتری در حال انجام است و در صورت ادامه جنگ، ضربات مهلک‌تری به رژیم غاصب وارد خواهند کرد. این دشمنان بشریت، در چند روز گذشته نیز یحیی سنوار مبارز خستگی‌ناپذیر و مقاوم جنبش حماس را در نبردی نابرابر به شهادت رساند. با خواست خدا و برخلاف نیات شوم صهیونیست‌ها، پخش تصاویر آخرین لحظات حیات با برکت وی که تا آخرین قطره خون خود با جنایتکاران صهیونیستی می‌جگنید، مجددا بارقه‌ی امید را به دل سربازان مقاومت تاباند و تلاش قهرمانانه وی الگویی برای نسل‌های آینده در مبارزه و ایستادگی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در همین مورد در پیام‌شان فرمودند: «فقدان فرمانده یحیی سنوار برای جبهه مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی، چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.»

خواهران و برادران عزیز؛

مستحضر هستید که در هفته گذشته بنده سفری به لبنان و از آنجا برای حضور در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی دیداری از ژنو داشتم. قبل از سفر به سوییس، به بیروت سفر کردم تا وضعیت میدانی را از نزدیک ببینم و پیام واقعی و واضحی را از اوضاع آنجا به نمایندگان مجالس جهان، انتقال دهم. در نشست‌ها و پنل‌های مختلف عنوان کردم که مردم لبنان و فلسطین، به امید یاری و حمایت ما هستند. دشمن اشغالگر توان نظامی آمریکا و همه حامیان خود را به صحنه آورده است تا اشغالگری و تجاوز را در منطقه تثبیت نماید. با این وجود، امروز دیگر فرصتی برای مماشات، بی‌تفاوتی یا محاسبات طولانی مدت نیست.

وظیفه همه کشور‌های اسلامی و تک‌تک افراد این است که حامی مظلومان مقاوم و مبارزان از جان گذشته جبهه‌ی مقاومت باشند. جمهوری اسلامی ایران، با خون سرداران و سربازان خود در کنار مجاهدان جبهه مقاومت ایستاده است و میدان دیپلماسی را هم برای تنگ کردن عرصه بر دشمن اشغالگر، فعالانه بکار گرفته است.

در شرایط کنونی وحدت و وفاق کشور‌های اسلامی، تامین کننده امنیت و ضامن صلح و ثبات منطقه است. اشغالگران نشان داده‌اند که زبان گفتگو را نمی‌فهمند و سکوت و بی‌تفاوتی، خوی وحشیگری آن‌ها را بیدار می‌کند. این رژیم منحوس امروز گرفتار اعتراضات داخلی و مشکلات امنیتی خارجی است و وجود نامشروعش در خطر اضمحلال است. مسلمانان و کشور‌های اسلامی در این شرایط وظیفه‌ی خطیری دارند.

نباید به این رژیم اجازه داد که از امکانات کشور‌های اسلامی برای جنایت علیه برادران و خواهران مسلمان بهره بگیرد. ما نیازمند اعمال تحریم‌های اقتصادی و قطع شریان‌های حیاتی رژیم اشغالگر قدس در منطقه هستیم. فشار سیاسی کشور‌های اسلامی باید منعطف به توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها شود.

کشور‌های اسلامی باید بصورت هماهنگ، از فضای مناسب مجامع بین‌المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بهره بگیرند و آتش‌بس را به نفع غیرنظامیان و مردم بی‌پناه منطقه، بر آن‌ها تحمیل نمایند. مطبوعات و رسانه‌ها باید ابعاد مختلف جنایات رژیم را برای مخاطبان خود تشریح کنند. خواص، روشنفکران و همه اقشار ما، باید آگاهانه در مسیر مبارزه با جنایتکاران روشنگری کنند.

خانم‌ها و آقایان؛ سفرای محترم؛

ما بیش از هر چیز بر وحدت و اتحاد مسلمین تکیه داریم. اتحاد ما دشمنان اسلام را در موضع ضعف قرار می‌دهد. صدای واحد ما در حمایت از مردم فلسطین و غزه و لبنان، دشمن شکن است، اما چند دستگی ما، خواست دشمن است. جمهوری اسلامی ایران، در راه حمایت از اتحاد امت اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کند. معتقدم با وحدت ما کشور‌های اسلامی، دشمنان اسلام منزوی شده و رو به نابودی خواهند گذاشت. ان شاء الله و به فضل خداوند رحمان، شاهد نجات امت محمدالمصطفی (ص) از شر غده سرطانی منطقه؛ رژیم اشغالگر قدس، باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *