صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روزبه بمانی: سابقه سینمایی‌ام بیشتر از موسیقی است/ همیشه دلم می‌خواست نقشی در حوزه فیلم کوتاه داشته باشم

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۹۹۹۲۶
تهیه‌کننده فیلم کوتاه «حنابندون» در حاشیه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره آینده سینمای کوتاه گفت: این نسل در طول این سال‌ها نشان داده که با نسل‌های گذشته بسیار متفاوت است و خیلی جدی‌تر و عمیق‌تر به مسائل نگاه می‌کند.

خبرگزاری میزان - روزبه بمانی شاعر و خواننده در حاشیه حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: پیشینه سینمایی من بیشتر از سابقه حضور من در فضای موسیقی است و همیشه علاقه‌مند بودم تا آن‌جایی که در توان دارم، در حوزه سینما نقشی داشته باشم.

روزبه بمانی شاعر و خواننده که تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «حنابندون» به کارگردانی عرفانه کریمی را برعهده داشته است، با حضور در پردیس سینمایی ملت؛ خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در کنار مخاطبان جشنواره به تماشای فیلم نشست.

این هنرمند درباره علت تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «حنابندون» بیان کرد: در ابتدا باید بگویم که پیشینه سینمایی من بسیار بیشتر از سابقه حضور من در فضای موسیقی است و همیشه علاقه‌مند بودم تا آن‌جایی که در توان دارم چه از نظر نوشتن و چه از نظر ساختن در این حوزه نقشی داشته باشم. طرح فیلم «حنابندون» برای من دوست‌داشتنی بود و تا جایی که در توان داشتم سعی کردم به فیلمسازی که مطمئن هستم آتیه خوبی دارد، کمک کنم.

تهیه‌کننده «حنابندون» در پاسخ به این پرسش که آیا همان ذهنیتی که نسبت به فیلمنامه داشته، روی پرده سینما دیده است، گفت: من همیشه سخت‌گیر بوده‌ام و همواره فکر می‌کنم نتیجه کار می‌تواند خیلی بهتر باشد، اما معتقدم برای تجربه دوم فیلمسازی یک کارگردان جوان که خصوصا یک فیلمساز زن است، ساخت «حنابندون» تجربه موفقی است.

این ترانه‌سرا و خواننده درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران و به طور کلی سینمای کوتاه عنوان کرد: من خیلی به فیلم کوتاه علاقه‌مندم و بسیار آن را دنبال می‌کنم. امیدوارم فیلمسازان سینمای کوتاه مدت طولانی را به ساخت فیلم کوتاه اختصاص دهند و تعداد زیادی کار را مقابل دوربین ببرند و این ذهنیت در آن‌ها ایجاد نشود که پس دو و سه فیلم کوتاه برای ساخت یک کار بلند الزامی وجود دارد چراکه در سینمای بلند آثاری را می‌بینیم که ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای یک فیلم کوتاه هستند، اما در یک کار بلند الکن مانده‌اند.

بمانی در پایان درباره آینده سینمای کوتاه بیان کرد: این نسل در طول این سال‌ها نشان داده که با نسل‌های گذشته بسیار متفاوت است و خیلی جدی‌تر و عمیق‌تر به مسائل نگاه می‌کند. هرچند که همیشه نسل‌های گذشته نگاه از بالا به پایینی به نسل جوان دارند، اما من بسیار خوشحالم که بچه‌هایی جوان و کم سن و سال در ابتدای مسیر کسب تجربه، آثاری چنین باکیفیت می‌سازند و این فضا نوید اتفاقات درخشانی را می‌دهد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *