صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون اول رئیس جمهور: ذره‌ای از جزایر سه‌گانه کوتاه نمی‌آییم

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۹۹۹۲۱
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
عارف با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و ادعایی پیرامون جزایر سه‌گانه ایران، گفت: همه می‌دانند جزایر سه‌گانه مال ایران است و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید نیلفروشان، در جمع خبرنگاران گفت: شهادت فرماندهان مقاومت باعث رشد و تعالی نهضت می‌شود و تجربه ۱۴ قرن گذشته نشان داده شهادت فرماندهان مقاومت باعث رشد و تعالی نهضت شده و جایگزین‌های آن‌ها چهره‌های قوی و مصمم‌تر خواهند بود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و ادعایی پیرامون جزایر سه‌گانه ایران، نیز گفت: همه می‌دانند جزایر سه‌گانه مال ایران است و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

بر اساس این گزارش، در نشست مشترک کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای صادر شد که در آن ادعایی بحث‌برانگیز و بی‌اساس درباره جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی مطرح شد. در این بیانیه، بدون توجه به اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل، از ایران خواسته شده است که به آنچه «اشغال» این جزایر می‌نامند، پایان دهد؛ این موضع‌گیری، مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به‌عنوان نقض تمامیت سرزمینی امارات معرفی و ادعا کرده که این مسئله با اصول منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *