صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازگشت ۲۸۱ دانش آموز هرمزگانی به مدارس با تشکیل کمیته ساماندهی جاماندگان از تحصیل در دادسرای بندرعباس

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۹۹۰۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان هرمزگان از بازگشت ۲۸۱ دانش آموز هرمزگانی به مدارس با تشکیل کمیته ساماندهی جاماندگان از تحصیل در دادسرای بندرعباس خبر داد.

خبرگزاری میزان-جلسه کمیته ساماندهی کودکان و نوجوانان جامانده از تحصیل به ریاست عارف اکبری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و با حضور مسئولین و مدیران ادارات و دستگاه‌های دولتی ذیربط اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در بندرعباس برگزار شد.

عارف اکبری دادستان مرکز استان هرمزگان در این جلسه اظهار داشت: حوزه فعالیت دستگاه قضایی با آموزش و پرورش ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ دارد و هر چه در عرصه تعلیم و تربیت موفق باشیم، آسیب‌های اجتماعی و جرایم کمتری خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: به هر میزان آموزش و پرورش در اهداف خود موفق باشد، دستگاه قضایی هم از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

اکبری همچنین با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع بازماندگان از تحصیل در استان هرمزگان، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، شناسایی و هدایت تحصیلی این افراد برای بازگشت به مدرسه باید به صورت جدی از سوی آموزش و پرورش و دیگر متولیان امر، مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی ضابطین قضایی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب، چون قاچاق سوخت و قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان هرمزگان است.

دادستان مرکز استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به دستورات دادستان کل کشور و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص تشکیل جلسات مستمر و شناسایی کودکان و نوجوانانی که به هر دلیل موفق به ادامه تحصیل نشده اند، نشست‌های مستمری در مهرماه ۱۴۰۳ با ادارات ذیربط برگزار شده که با مصوباتی نیز همراه بود است که امیدواریم به موفقیت‌های خوبی در این حوزه منتهی شود.

وی یادآور شد: در همین راستا پس از پایش و بررسی‌های انجام شده با همکاری اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل از طریق سایت شهید محمودوند که توسط آموزش و پرورش طراحی شده، اقدام شد.

اکبری تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، طی اعلام رسمی اداره کل آموزش و پرورش استان تا روز دهم آبان ۱۴۰۳ تعداد ۲۸۱ نفر از دانش آموزان هرمزگانی بازمانده از تحصیل از طریق سامانه مذکور به کلاس‌های درس بازگشته اند.

دادستان مرکز استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه اقدامات این طرح همچنان تا نیمه دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و تلاش برای بازگشت آن‌ها به مدارس از مهمترین اولویت‌های دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان است.

انتهای پیام /


برچسب ها: بازگشت به تحصیل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *