صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حمله پلیس آمریکا به حامیان فلسطین؛ ۱۱ دانشجوی دانشگاه مینه‌سوتا بازداشت شدند

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۹۸۷۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
اعتراض دانشجویان دانشگاه مینه‌سوتا آمریکا به تداوم جنگ غزه، با ورود پلیس به محوطه دانشگاه به دستگیری دست‌کم ۱۱ نفر منجر شد.

خبرگزاری میزان – اعتراض‌ها به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، در دانشگاه‌های آمریکا با وجود اعمال محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی سختگیرانه همچنان ادامه دارند.

در عین حال، برخورد‌های خشونت‌بار و سرکوب دانشجویان و استادان دانشگاه معترض همچنان ادامه دارد.

به گزارش اِی‌بی‌سی نیوز، تظاهرات اعتراضی دانشجویان روز دوشنبه (به وقت محلی) در دانشگاه ایالت مینه‌سوتا آمریکا به بازداشت دست‌کم ۱۱ دانشجوی معترض منجر شد.

دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه دانشگاه با رژیم صهیونیستی و لغو قرارداد بی‌طرفی سیاسی این دانشگاه بودند؛ آن‌ها تابلو‌هایی با شعار‌هایی مانند «پول برای آموزش، نه برای بمب و اشغالگری» را با خود حمل می‌کردند.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز که ساعت ۱۵ عصر دوشنبه به وقت محلی آغاز شد، در نهایت با فراخواندن پلیس ازسوی مقام‌های دانشگاه به خشونت کشیده شد؛ برخی از دانشجو‌ها نیز بازداشت شدند.

دانشگاه‌ ایالت مینه‌سوتا از بهار سال جاری با موجی از تظاهرات اعتراضی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی مواجه شدند؛ چراکه دانشجویان خواستار توقف روابط دانشگاه با رژیم صهیونیستی یا شرکت‌هایی بودند که از جنگ این رژیم علیه غزه حمایت می‌کردند.

دانشگاه‌های آمریکا سال تحصیلی گذشته را در حالی سپری کردند که اعتراض‌های دانشجویی به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و ارتباط‌های نزدیک دانشگاه‌های آمریکا با این رژیم، در تمام دانشگاه‌های سراسر این کشور، به برگزاری رویداد‌های مهمی منجر شدند.

اعتراض‌های دانشگاهی در آمریکا در سال تحصیلی گذشته به‌شدت سرکوب شدند: دانشجویان هدف یورش پلیس ضدشورش قرار گرفته و بازداشت شدند؛ برخی از دانشجویان مشمول تعلیق از تحصیل شدند؛ برخی از روسای دانشگاه‌ها بازجویی و برکنار شدند؛ اما این امر در کنار تشدید محدودیت‌ها و اقدام‌های سرکوبگرانه سبب نشد که اعتراض‌های مشابه در سال جاری تحصیلی با وجود دشواری‌های جدی متوقف شود.

از آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های آمریکا، پلیس با تجهیزات ضدشورش در برخی از این مراکز حضور دارد و معترضان را بازداشت می‌کند؛ این اعتراض‌ها اگرچه به دلایل یادشده به گستردگی سال گذشته برگزار نمی‌شوند، همچنان وجود دارند.

دانشجویان و استاد‌های دانشگاه در آمریکا می‌گویند که محدودیت‌های اعمال‌شده بر اعتراض‌ها به جنگ غزه، حق آزادی بیان را نقض کرده است، اما به اعتراض‌های خود به جنگ غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *