صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نجات محیط بان مجروح از خطر نابینایی با تلاش به موقع کادر درمان

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۹۸۶۵
عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، از عمل جراحی موفقیت‌آمیز ترمیم شبکیه چشم محیط بان مجروح پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، پاشا انوری صبح امروز (سه شنبه) یکم آبان در جریان عیادت معاون امور اجرایی رئیس جمهور از محیط بان بان مجروح در بیمارستان محب کوثر تهران اظهار کرد: خوشبختانه ترمیم اولیه پارگی قسمت قدامی چشم با تلاش همکاران علوم پزشکی اصفهان به صورت موفقیت آمیز انجام شده بود که طی ارجاع به این بیمارستان، ۱۰ الی ۱۴ روز زمان برای ترمیم بخیه‌ها و آمادگی به جهت جراحی دوم لازم بود.

این فوق تخصص شبکیه، با اشاره به اینکه عمل جراحی این مصدوم دو ساعت طول کشید، بیان کرد: بیمار در این حادثه دچار پارگی قسمت مشیمیه و خونریزی زیر شبکیه بود که در طی عمل جراحی دوم، خونریزی داخلی چشم و جسم خارجی فلزی تخلیه و پارگی شبکیه به صورت موفقیت آمیز ترمیم شد.

انوری با اشاره به سختی این عمل جراحی افزود: طی این عمل جراحی دو جسم خارجی فلزی از چشم بیمار خارج شد که با توجه به تلاش به موقع همکاران حاذق کادر درمان، بیمار از خطر نابینایی نجات یافت و امیدواریم که حال وی به زودی بهبود یابد.

شامگاه جمعه ۲۰ مهر حدود ساعت ۲۲ شب محیط‌بان علی جمشیدیان، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته به همراه دیگر همکاران خود در تعقیب و گریز یک گروه شکارچی متخلف بودند که از سمت خودرو در حال حرکت شکارچیان به صورت ناجوانمردانه‌ای با اسلحه شکاری به سمت خودرو محیط‌بانان و جمشیدیان که راننده خودرو بوده، تیراندازی می‌کنند. چندین ساچمه به شیشه خودرو محیط بانان اصابت و از شیشه خودرو عبور کرده به سر و صورت محیط بان جمشیدیان آسیب زده و یک ساچمه به چشم این محیط‌بان اصابت کرده است.

قائم پناه معاون امور اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در بیمارستان محب کوثر از علی جمشیدیان؛ محیط بان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته عیادت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *