جزئیات توقیف شناور ایرانی در کویت/ تخلف پیمانکار کرهای
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این شناور در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کرهای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفته بود.
وی با بیان اینکه شرکت تایدواتر با کارفرمای کویتی و پیمانکار کرهای قرارداد داشته است، یادآور شد: برای اجرای این قرارداد تایدواتر یک نماینده مقیم تعیین میکند که رابطه بین سه گروه تایدواتر، شرکت کرهای و کارفرمای کویتی بوده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در ادامه اختلافاتی بین طرفین قرارداد ایجاد میشود، تصریح کرد: به دلیل تحریم، اجنت کرهای شناور متعلق به تایدواتر را که ثبت ایران بوده تغییر ثبت داده و به نام کویت میکند، این یک تخلف بزرگ بود، به دلیل اینکه تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده بود.
حقشناس ادامه داد: در واقع به لحاظ حقوقی اجنت تایدواتر مرتکب تخلف شده که در ادامه با پیگیریهای انجام شده توسط شرکت، این مشکل حل شده است.
وی با بیان اینکه حل این مشکل هزینههایی را به دنبال داشته که به عهده نماینده پیمانکار بوده و نه تایدواتر یادآور شد: حدود یک ماه پیش این شناور (بارج خدماتی) اقدام به خارج شدن از آبهای کویت و حرکت به سمت ایران میکند، اسناد خروج نیز تایید شده، اما زمانی که شناور از آبهای کویت خارج میشود مجددا نهاد دریایی کویت این شناور را به بندر بر میگرداند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه این موضوع کاملا حقوقی بوده و بین تایدواتر، پیمانکار کرهای و کارفرمای کویتی است اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده که به زودی این مسئله حل میشود.
حقشناس تاکید کرد: بخش زیادی از کارهایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیرهای سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.