صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان کردستان برگزار شد

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۹۸۳۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۹ شعبه دادگاه صلح با ۴۱ قاضی در دادگستری استان مشغول به خدمت هستند.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون حل اختلاف استان و سایر معاونین وی و همچنین قضات دادگاه صلح مرکز استان در مجتمع محاکم حقوقی سنندج برگزار شد، بیان کرد: در ۱۰ شهرستان و ۵ بخش در استان کردستان دادگاه‌های صلح در حال فعالیت هستند و امروز دادگاه‌های صلح شهرستان سنندج افتتاح و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: دادگاه‌های صلح در تمام استان در حال حاضر فعال است و هیئت بازرسی دادگستری استان تاکنون از تمامی حوزه‌های قضایی بازرسی بعمل آورده اند و به رفع مشکلات و نواقص این دسته از شعب رسیدگی کرده و در این خصوص استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به فلسفه دادگاه صلح افزود: وظیفه ذاتی شورا‌های حل اختلاف که همانا اصلاح ذات البین است، به اعضای شورای حل اختلاف واگذار شده و رسیدگی‌های قضایی و صدور احکام از آن‌ها سلب شده و تماما به قضات دادگاه صلح سپرده شده است.

وی افزود: در دادگاه‌های صلح سه دسته از پرونده‌ها رسیدگی می‌شود که شامل پرونده‌های حقوقی که سابقا در شعب حقوقی موجود بوده، پرونده‌هایی که از شورا‌های حل اختلاف به دادگاه‌های صلح ارجاع می‌شود و دادخواست‌های جدیدی که در صلاحیت دادگاه صلح است، می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات دادگاه‌های صلح سنندج بیان کرد: رای متقن شما موجبات گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش و همچنین اقتدار دستگاه قضایی را بدنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، روحانیون، ماموستا‌ها، متنفذین، وکلا، کارشناسان، صلحیاران خواست تا دستگاه قضایی را در گسترش و بسط صلح و سازش و اصلاح ذات البین و همچنین کاهش ورودی پرونده به دادگستری، همراهی کنند.

در پایان این مراسم، ۹ نفر از قضات دادگاه صلح مرکز استان ابلاغ قضایی خود را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *