صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

«تبسم کلارا»؛ تبسمی شیرین به محرومان جهان

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۹۸۱۶
کتاب «تبسم کلارا» روایتی از «خیریه بین‌المللی انفاق» از نرگس سادات مظلومی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان - کتاب «تبسم کلارا» خاطرات سال‌ها فعالیت فاطمه خطیب در «خیریه مردمی انفاق»، زیر شاخه «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» است که به قلم نرگس‌سادات مظلومی به نگارش درآمده است.

«انفاق» به عنوان یک خیریه، خدمت‌رسانی خود را به وسعت این عالم گسترش داده و از زمان تولدش طرح‌های مختلفی مانند مسابقات بین‌المللی تبسم، توزیع سله‌های غذایی، راه‌اندازی مدارس در قاره‌های مختلف برای محرومان با هر دین و مذهب و آیین، کمک به یتیم خانه‌ها در قاره آفریقا و کار‌هایی از این دست را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. «انفاق» هم‌چنان فعالیت¬های متنوع و اثرگذارش را ادامه می‌دهد و هم‌اکنون با نام به «رنگ زیتون» دستگیر محرومان جهان در کشور‌های مختلف است.

«تبسم کلارا» در پنج بخش و ده فصل نگارش شده و صفحات پایانی با عنوان «و امروز» مجموعه فعالیت‌های «خیریه بین‌المللی انفاق» را در این روز‌ها روایت می‌کند. علاوه بر فاطمه خطیب، سمانه افشاری و الهام علی‌اکبری به عنوان اصلی‌ترین همراهان مجموعه انفاق از تجربیات خود در این سال‌ها گفته‌اند. ضمن این‌که نویسنده در بخش‌هایی از کتاب به سراغ مادر فاطمه خطیب رفته تا روایت‌های کتاب را تکمیل کند.

مظلومی در مقدمه کتاب آورده است: «برای تدوین کتاب، فعالیت‌های خیریه را از زمان تأسیس شروع کردم تا سال ۱۴۰۰. برای تنظیم و فصل‌بندی هم بعد از بررسی فراوان و مشورت‌های مختلف به این نتیجه رسیدم بهترین الگوی نگارش این روایت سیر زمانی مصاحبه‌هاست. ولی حیفم می‌آمد راه‌اندازی مدرسه شیشوملا و کمک به یتیم‌خانۀ کلارا و برگزاری مسابقات تبسم بین دیگر فعالیت‌ها و فراخوان‌ها گم شود. این فعالیت‌های بسیار شاخصی که پر از حرف و مطلب و تجربه بود، باید عمیق‌تر روایت می‌شد؛ پس تصمیم گرفتم هرکدام از این‌ها در فصل جداگانه‌ای بیاید تا به‌قول معروف حقش ادا شود. نهایتا در فصل آخر، مجموعه‌ای از زحمات و تلاش‌های به‌ظاهر بی‌نتیجه و کم‌مهری‌های دیگرمجموعه‌ها و تغییرات رو به رشد خیریه را بنویسم تا برای مخاطبانی که قصد فعالیت‌های این‌چنینی دارند، انتقال تجربه‌ای باشد آموزنده و واقع‌گرایانه.»

«تبسم کلارا» با شمارگان ۳۰۰ نسخه در ۳۲۴ صفحه و با قیمت ۲۹۰ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *