صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سال آینده

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۹۷۹۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شفافیت و رصدپذیری و گزارش‌دهی بودجه ١۴٠۴ گفت: از روز گذشته ۴٠ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور ناخالص اجرا شد و مرحله دوم که ٣٠ درصد است از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان - حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری لایحه بودجه ١۴٠۴ با اشاره به رقم کلی آن در سال آینده گفت: رقم بودجه عمومی به رقم ۶ هزار و ۴٠٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در بودجه ١۴٠۴ بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته ۴٠ درصد افزایش پیدا کرد و در حالی که بودجه سال ١۴٠٣  نسبت به بودجه عمومی ١١ درصد بود، اما امسال از طریق حواله نفتی این نسبت به ٢٠ درصد می‌رسد و ١٢٠٠ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی صرف طرح‌های عمرانی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: روش هوشمندسازی بودجه و پرداخت‌های بودجه را تعریف کردیم تا منابع در جایی رسوب نکند دیده شد.

به گفته پورمحمدی تلاش بر این شد که برای پرداخت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و گندم ارقام مناسب دیده شود تا ذینفعان بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند.

وی در توضیح موضوع بودجه متناسب سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این موضوع امسال با پیچیدگی‌های بسیار و تاخیرات زیادی مواجه شد، اما با جلسات مستمری که بین دستگاه‌های متولی برگزار شد، در نهایت بحث پرداخت متناسب‌سازی از روز گذشته آغاز و ۴٠ درصد به‌طور ناخالص اجرا خواهد شد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از ابتدای فروردین تا شهریور نیز جزو مطالبات بازنشستگان محسوب می‌شود و به مرور پرداخت می‌شود.

پورمحمدی گفت: متناسب سازی مرحله دوم که ٣٠ درصد است بدون دغدغه از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد.

وی به واقعی‌سازی بودجه برای پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره کرد و گفت: دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در سال جاری این بود که میزان بودجه برای خرید گندم ١۴٣ هزار میلیارد تومان بود، اما میزان خرید گندم به ٢٢٠ هزار میلیارد تومان رسید و منابع لازم را نداشتم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: پرداخت حدود ۵٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات از شب گذشته آغاز شد و تا پایان هفته ۱۰۰ درصد پرداخت‌ها انجام خواهد شد. 

پورمحمدی درمورد قیمت بنزین در سال آینده گفت: اگر قیمت نفت را صفر در نظر بگیریم هزینه رسیدن بنزین به دست مردم ۸ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در بحث واردات بنزین، تا ۸۰ سنت به ازای هر لیتر از سوی دولت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم مهار مصرف بنزین تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر مصرف بنزین به صورت بی‌رویه افزایش پیدا کرده و اگر این مصرف ادامه پیدا کند باید از پول کارمند، گندم کم کنیم تا پول بنزین را پرداخت کنیم.

در حال تکمیل...


برچسب ها: لایحه بودجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *