صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کارزار هدفمند رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و مراکز درمانی لبنان

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۹۷۶۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته مناطق متعددی را در ضاحیه جنوبی بیروت، ازجمله محله‌های مسکونی و ورودی بیمارستان‌ها هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان - بیروت و مناطق اطراف آن در اواخر روز دوشنبه، ۳۰ مهر ازسوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت؛ در این حمله‌ها چندین منطقه در ضاحیه جنوبی هدف قرار گرفتند. 

رژیم صهیونیستی حتی از هدف قرار دادن بیمارستان‌های لبنان چشم‌پوشی نکرد. منابع محلی گزارش کردند که حمله هوایی رژیم صهیونیستی یک محله مسکونی را در نزدیکی بیمارستان دولتی رفیق حریری در منطقه جناح هدف قرار داد. 

رژیم صهیونیستی در این دور از حمله‌ها آوارگان را به‌طور مستقیم هدف قرار داد. آمار دقیق شهدا هنوز مشخص نیست و شماری همچنان زیر آوار‌ها هستند.

کارزار رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مراکز درمانی 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به‌تازگی مدعی شده که حزب‌الله لبنان از بیمارستان الساحل در ضاحیه جنوبی بیروت استفاده می‌کند. اشغالگران معمولا برای توجیه بمباران مراکز درمانی به این‌گونه دروغ‌ها و بهانه‌های واهی متوسل می‌شوند.

در همین حال، فادی علامه، مدیر بیمارستان الساحل، ادعا‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن‌ها را ساختگی و اطلاعات نادرست با هدف تضعیف بخش بهداشت لبنان خواند.

بیمارستان الساحل باوجود اینکه یک موسسه خصوصی و بدون وابستگی سیاسی بوده، مورد تهدید رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است. 

این ادعا‌های واهی درحالی مطرح می‌شوند که رژیم صهیونیستی برای هفته‌ها بخش بهداشت لبنان را به‌همراه گروه‌های دفاع مدنی، امدادگران و آمبولانس‌ها در سراسر این کشور به‌طور عمدی و نظام‌مند هدف قرار داده است. 

وزارت بهداشت لبنان اواخر سپتامبر (مهر ۱۴۰۳) اعلام کرد که قصد دارد بیمارستان‌های جنوب بیروت را همزمان با تشدید حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی در این منطقه تخلیه کند. این اقدام به‌دنبال نقض مستند قوانین بین‌الملل در غزه، جایی که تاسیسات پزشکی به‌طور مداووم بمباران شده‌اند، نگرانی‌های شدیدی را نشان می‌دهد که ممکن است رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های لبنان را هدف قرار دهد.

سیاست آواره کردن و کوچاندن لبنانی‌ها

براساس به‌روزرسانی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)، حمله‌های هوایی مداوم در سراسر لبنان به کشتار و مجروح شدن غیرنظامیان و آواره شدن تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌ها منجر شده است. 

فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل، گفت: براساس گزارش‌ها، صد‌ها نفر در بیروت و سراسر کشور به‌دنبال دستور‌های تخلیه اسرائیل آواره شده‌اند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *