صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

درستکار: کشتی‌گیران آمریکایی حریفان قابلی هستند/ در مسابقات جهانی باید برای تمام رقیبان برنامه‌ریزی داشت

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۹۷۵۹
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: درست است در رقابت‌های جهانی آلبانی کشتی گیران آمریکایی حریفان قابلی هستند، اما باید روی همه حریفان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - پژمان درستکار با اشاره به اینکه از ششم شهریورماه تمرینات تیم ملی بزرگسالان ما در ۴ وزن غیر المپیکی آغاز شده است، گفت: یک سری از کشتی‌گیران زیر ۲۳ سال که درگیر مسابقات جوانان جهان نبودند همراه ما در تمرینات حضور داشتند و بعد از مسابقات جوانان جهان سایر نفرات نیز به ما ملحق شدند.

وی در خصوص تیم زیر ۲۳ سال ابراز داشت: با توجه به اینکه ۶-۵ نفر از مهره‌های ما درگیر مسابقات جوانان جهان بودند، اولویت نخست ما ریکاوری این بچه‌ها و پروسه سنگین تمرینات برای مسابقات جوانان جهان بود که آن را سپری کردیم. در ادامه نیز توانستیم فشار تمرینی لازم بیاوریم و برخی فاکتور‌های آمادگی جسمانی را پشت سر بگذاریم، در مجموع تمرینات خوبی داشتیم.

وی درباره رضایت از شرایط بدنی کشتی‌گیرانش گفت: امیدوارم شاهد بازخورد خوب تمرینات، در میدان مسابقه باشیم.

درستکار در مورد تیم ملی بزرگسالان نیز اظهار داشت: در چهار وزن غیر المپیکی، بچه‌های ما از قبل انتخاب شده بودند به‌غیر از ۹۲ کیلوگرم که کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور با هم به رقابت پرداختند و در نهایت کامران قاسم‌پور انتخاب شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص قاسم‌پور گفت: کامران شرایط بدنی خوبی نسبت به زمانی که برای مسابقات انتخابی کشتی می‌گرفت، دارد. محمد نخودی و رضا مومنی نیز آمادگی لازم را دارند. امیرمحمد یزدانی شرایط بدنی خوبی داشت، اما متاسفانه در تمرینات وقتی حریف خواست زیر بگیرد امیرمحمد دستش را ستون کرد، انگشتش دچار شکستگی شد و تقریباً سه هفته‌ای است که در گچ و آتل است و در تمرینات با کمک دکتر قاسمیان مربی بدنساز تمرین می‌کرد، ولی تمرین کشتی و کشتی گرفتن شرایط متفاوتی با تمرینات بدنی دارد. بخصوص که مسابقات قهرمانی جهان دوره‌ای است و کشتی‌گیر باید سه چهار کشتی سنگین در آن بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه امیرمحمد یزدانی یکی از پتانسیل‌ها و سرمایه‌های کشتی کشورمان است و نباید او را از دست بدهیم، گفت: باید امیرمحمد و چند مهره دیگر که در وزن ۷۴ کیلو مد نظر هستند را برای المپیک ۲۰۲۸ آماده کنیم.

درستکار همچنین در خصوص محمد نخودی و کامران قاسم‌پور که قرار است با جردن باروز و دیوید تیلور کشتی بگیرند نیز ابراز داشت: وقتی کشتی‌گیری به مسابقات قهرمانی جهان می‌رود، نباید فقط یک حریف را مد نظر قرار دهد و تمرکزش روی یک حریف باشد. درست است که دیوید تیلور و جردن باروز دو تن از شاخص‌ترین حریفان کشتی‌گیران ما هستند، اما آن‌ها رقبای دیگری مانند سعدالله‌یف و کشتی‌گیر اسلواکی روسی‌الاصل و کشتی‌گیر گرجستان که کشتی‌گیران قابلی هستند، نیز دارند و باید روی همه حریفان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر که حریف بهتر باشد، رقابت برای علاقمندان کشتی جذاب‌تر است، گفت: برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد که در اوزان غیرالمپیکی کشتی‌گیرانی مانند سعدالله‌یف، باروز و تیلور که کشتی‌گیران شاخصی هستند، حضور ندارند، اما این گونه نشد و حضور دارند. ما نیز برای کشتی‌های‌شان آنالیز در نظر گرفتیم و در تمرینات شبیه‌سازی کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان خاطرنشان کرد: بچه‌های ما بسیار توانمند هستند و به موفقیت آن‌ها  امیدوار هستیم، ان‌شاالله در میدان موفق باشند و باعث خوشحالی مردمِ کشتی دوست کشورمان شوند.

گفتنی است پیش از آغاز رقابت‌های جهانی قرار بود امیرمحمد یزدانی ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم باشد، اما با توجه به اینکه دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود و علیرغم اقدامات پزشکی انجام شده، این مصدومیت به صورت کامل بهبود نیافت، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با بررسی تمامی شرایط تصمیم گرفت تا سینا خلیلی جایگزین این کشتی گیر در وزن ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی شود.

همچنین با توجه به اینکه خلیلی پیش از این قرار بود در مسابقات زیر ۲۳ سال به میدان برود، علی خرمدل قهرمان جوانان جهان، جایگزین وی در وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *