صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف می‌شوند

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۹۶۷۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران آخرین وضعیت معافیت از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و تمام مالکانی که سند ملک به نام آن‌ها ثبت شده می‌بایست املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: آن دسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

جنتی ادامه داد: براساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها)؛ آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول مالیات ۱۰۰ درصدی اجاره بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تصریح کرد: قانون همچنین آن دسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول مالیات ۱۰۰ درصدی دانسته و البته قرارداد دوساله اجاره نیز مشمول مالیات ۷۰ درصدی می‌شود.

وی رافت انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قرارداد‌های اجاره بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستاجران خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *