صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح قاضی مدرسه در ۴۰ هنرستان سمنان برگزار شد

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۹۶۶۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
طرح قاضی مدرسه استان سمنان به صورت متمرکز در ۴۰ هنرستان استان با تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز، در مرکز استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان-آیین افتتاح طرح قاضی مدرسه با حضور زین العابدین حسام، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان، راستگو معاون دادستان مرکز استان در امور پیشگیری از وقوع جرم، وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونین مربوطه در جمع دانش آموزان، مسئولان، مربیان و برخی از اولیای دانش آموزان، به میزبانی هنرستان دخترانه کاردانش فضیلت سمنان برگزار شد.

زین العابدین حسام، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در آیین گفت: قانون، برای همه یکسان است و با هرکسی در هر جایگاهی که باشد و مرتکب تخطی شود، برخورد می‌کند و دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم می‌تواند ورود کند و چون دانش‌آموز به مفاهیم حقوقی و فرآیند‌های قضایی آشنایی ندارند نیاز است برای این قشر از جامعه نشست‌های آموزشی و دانشی برگزار کرد تا با افزایش دانش حقوقی به آنان آینده‌سازان کشور مفهوم قانون‌مداری را به خوبی دریابند.

وی تصریح کرد: طرح قاضی در مدرسه با هدف کاهش جرم و بزهکاری در بین دانش‌آموزان، ارتقا سطح سواد حقوقی، فراگیری مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله و اصول اخلاقی، آشنایی با مفاهیم حقوقی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به حقوق شهروندی و توانایی مدیریت حل اختلافات و... در مدارس اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان تأکید کرد: بی‌شک از هر آنچه که دانش و اطلاعات کافی نسبت به آن نداشته باشیم ضربه خواهیم خورد و اگر دانش آموزان در بستر‌های مختلف اعم از؛ فضای مجازی، مواد مخدر، موضوعات جرایم سایبری و... اطلاعات و آگاهی کافی و کاملی نداشته باشند، ناشناخته وارد مسیری خواهند شد که در آینده ایجاد آسیب می‌کند.

حسام بیان کرد: امروز با عصر گذشته فرق دارد. از دانش‌آموزان می‌خواهیم تا در دوره‌های پیش‌بینی‌شده افزایش دانش حقوقی و توانایی حل مشکلات و مهارت‌های اجتماعی شرکت کرده و این دوره‌ها را جدی بگیرند و با راهکار‌های ارائه شده از مخاطرات مختلف مصون بماند تا با توانمند سازی حقوقی و قضایی جامعه محصلین، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به خوبی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: طرح قاضی در مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش در استان سمنان در حال اجرا است و امیدواریم در مسیر تربیت نسل جوان آینده، تمام‌ساحتی که گامی برداشت می‌شود به ثمره و نتیجه خوبی دست یابد و تاکید می‌شود؛ دانش‌آموزان، قانون و قانون‌مداری را سرلوحه کار و هدف خود قرار دهند.

سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز ۴۰ هنرستان استان در این طرح، هدف از اجرای آن را علاوه بر پیشگیری دانش‌آموزان از بزهکاری اجتماعی و آشنایی آن‌ها با مصادیق جرم، هویت‌بخشی توأم با آگاه‌سازی و آموزش ارزش‌های دینی و اخلاقی، پیشگیری از وقوع جرم با توجه به فراگیر بودن فضای مجازی و دسترسی سریع و آسان به محتوا‌های نامناسب و آشنایی با فرهنگ و قوانین حاکم بر کشور برشمرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: طرح قاضی مدرسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *