صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضربه مقاومت فلسطین به زنجیره فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۹۶۵۱
مقاومت فلسطین از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون و به ویژه درپی آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، ضربات مرگباری را به زنجیره فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

خبرگزاری میزان - یک سال پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم صد‌ها سرباز و افسر خود را در درگیری‌های متعدد در مناطق مختلف نوار غزه از دست داد که بسیاری از این افراد فرماندهان ارشد بوده‌اند.

فرمانده واحد زرهی ۴۰۱؛ ارشدترین نظامی صهیونیست که به هلاکت رسید

رزمندگان مقاومت فلسطین به‌تازگی و در جدیدترین عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی، فرمانده واحد ۴۰۱ زرهی ارتش این رژیم را به هلاکت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت این فرمانده ارشد و زخمی شدن یک افسر ارشد دیگر را درپی عملیات مبارزان مقاومت تایید کرد.

این ارشدترین فرمانده نظامی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به هلاکت می‌رسد.

همچنین او یکی از ۴ افسر با درجه سرهنگی بود که از آغاز جنگ در نوار غزه به هلاکت رسید.

فرماندهان ارشد صهیونیست که در جنگ غزه به هلاکت رسیدند

اساف حمامی، فرمانده تیپ جنوب در لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی یکی دیگر از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی است که در در جریان جنگ غزه از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین به هلاکت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که این فرمانده ارشد در جریان عملیات طوفان‌الاقصی از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده است.

یوناتان اشتاینبرگ، دیگر فرمانده ارشد صهیونیست با درجه سرهنگی است که در نبرد‌های غزه به هلاکت رسید؛ این فرمانده تیپ ناحال ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان‌الاقصی در نزدیکی کرم‌ابوسالم در جنوب شرقی نوار غزه به هلاکت رسید.

اشتاینبرگ در حال حرکت به سمت پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم‌ابوسالم بود که یکی از مبارزان مقاومت در جریان درگیری موفق شد او را هدف قرار دهد.

لیئون بار، دیگر افسر ارشد صهیونیستی است که در یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فعالیت داشته و در جریان عملیات طوفان‌الاقصی هدف قرار می‌گیرد.

روعی یوسف لوی، فرمانده یگان ویژه موسوم به «اشباح» که فرمانده آموزش آتش‌نشانی، تیب برعام، ایغوز و گولانی را نیز بر عهده داشته در جریان درگیری با رزمندان گردان‌های القسام در شهرم رعیم در جریان عملیات طوفان‌الاقصی هدف قرار گرفت.

براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لوی و اشتاینبرگ از رده‌بالاترین افسرانی هستند که رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی در نبرد‌های خود از دست داده است.

اسحاق بن‌بساط، فرمانده اتاق عملیات تیپ گولانی دیگر سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی است که فرماندهی تیپ یفتاح، باران و همچنین فرماندهی اتاق عملیات پیشروی تیپ گولانی را بر عهده داشت است.

او در اواخر سال ۲۰۲۳ (آذر ماه ۱۴۰۲) به همراه تعدادی دیگر از نظامیان صهیونیست در کمین مقاومت در محله شجاعیه شمال نوار غزه گرفتار شده و به هلاکت رسید.

برخی دیگر از افسران ارشد رژیم صهیونیستی با سایر درجه‌های نظامی که از سوی نیرو‌های مقاومت هدف قرار گرفتند، به شرح زیر هستند:

  • ساهار تسیون مخلوف، فرمانده گردان مخابراتی در لشکر غزه
  • یوناتان بنیامین تسور، فرمانده گردان شناسایی در تیپ ناحال و فرمانده گردان در تیپ گولانی که در نبردی در جنوب نوار غزه به هلاکت رسید.
  • الی گینزبورگ، افسر یگان ۱۳ شایطیت، نیروی ویژه دریایی
  • جانشین فرمانده تیپ ۳۰۰
  • فرمانده گردان ۵۳، در لشکر ۱۸۸
  • تومر گرینبرگ، فرمانده گردان ۱۳ در تیپ گولانی.
  • نتانئیل یعقوب‌الکوبی، فرمانده گردان ۶۳۰ در تیپ جنوبی
  • یائیر کوهن، سرپرست گروهان در گردان ۶۳۰

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *