صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین وضعیت بازسازی بیمارستان‌های فرسوده دانشگاه علوم پزشکی ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۹۶۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تعدادی از بیمارستان‌های تهران هشدار فرسودگی دریافت کرده‌اند گفت: بخش بزرگی از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از بحران خارج شده و بخش کلینیک بیمارستان اکبرآبادی بازسازی شده است.

خبرگزاری میران _نادر توکلی صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه‌های خدماتی، آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی‌سازی و ارتقای علمی فعالیت می‌کند، گفت: سال گذشته برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شده و اهداف این برنامه در دوره جدید نیز پیگیری خواهد شد.

توکلی گفت: یک‌سری ماموریت‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی با اهداف وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد و برنامه‌های عملیاتی مختلف مانند عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار مورد توجه جدی قرار گرفته است. داشگاه علوم پزشکی ایران بیش از هزار و۱۰۰ عضو هیئت علمی دارد و منابع انسانی و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع مختلف از سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه محسوب می‌شوند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی درباره وضعیت فرسودگی و بازسازی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه با اشاره به اینکه تعدادی از بیمارستان‌های تهران هشدار فرسودگی دریافت کرده‌اند، توضیح داد: یکی از شاخص‌ترین بیمارستان‌هایی که تحت بازسازی قرار گرفته، بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) است، این روند در دوره قبلی پیگیری شد و با کمک خیرین توانستیم بخشی از این بیمارستان را که در شرایط بحرانی قرار داشت از بحران خارج کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بخش بستری بیمارستان لولاگر به دلیل فرسودگی تعطیل شده و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم، افزود: در حال حاضر فقط کلینیک‌های سرپایی در این بیمارستان فعالیت دارند و بیمارستان فیروزآبادی جایگزین شده و ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال ساخت است.

توکلی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای یافت‌آباد نیز دچار فرسودگی است، بیان کرد: بخش کلینیک بیمارستان اکبرآبادی که یکی از فعال‌ترین مراکز تولد نوزادان است بازسازی شده، اما ساختمان آن نیاز به نوسازی دارد. همچنین به‌دلیل فرسودگی بیمارستان‌ها، بیمارستان باب‌الحوائج به‌عنوان جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نظر گرفته شده است.

وی ضمن بیان اینکه ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر توسعه یافته و به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها اولویت اصلی ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در شهرستان‌های اطراف تهران، بیمارستان‌های ملارد، شهر قدس و شهریار به‌تازگی ساخته شده‌اند و برای بیمارستان امام سجاد(ع)  در شهریار طرح توسعه داریم. همچنین بیمارستان امام حسین (ع) نیز در شهرستان بهارستان نیاز به بازسازی دارد.

توکلی ضمن اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان عرب‌زبان در دانشگاه ما تحصیل می‌کنند، ادامه داد: با همکاری نهاد نمایندگی رهبر انقلاب برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و شرایط آن‌ها برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌ای داریم تا در زمینه تجهیز و ساخت خوابگاه برای این دانشجویان خارجی تمرکز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سرمایه عظیم هستند که توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد، افزود: در دانشگاه با کمبود پرستار مواجه هستیم و وزارت بهداشت تعرفه پرستاری را ابلاغ کرده است، دانشگاه ایران از نظر زمانی مطالبات پرستاران را به روزتر پرداخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بخشی از کمبود نیرو را با اضافه کاری جبران می‌شود و این کار نیارمند اختصاص منابع است، عنوان کرد: مدیران پرستاری در بیمارستان‌ها باید مشکلات پرستاران را از نزدیک بررسی و در سطوح بیمارستانی حل کنند.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *