صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اروپا علیه پناهجویان؛ فون‌درلاین خواستار تشدید سیاست‌های مرزی شد

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۹۵۸۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
مقام‌های اروپا طی سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی را برای جلوگیری از ورود مهاجران و همچنین اخراج آن‌ها از این قاره اجرا کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا قوانین سخت‌تر و طرح‌های بیشتری را برای اخراج پناهجویان پیشنهاد کرده است. 

بیش از نیمی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، ازجمله فرانسه و آلمان، از اتحادیه اروپا خواستند تا سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را تشدید کند و اکنون رئیس اجرایی اتحادیه اروپا نیز بر افزایش اخراج‌ها تاکید کرده است.

فون‌درلاین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که سران درباره ایجاد مراکز اخراج در خارج از مرز‌های اتحادیه اروپا صحبت کرده و از آن‌ها به‌عنوان «مرکز بازگشت» یاد می‌کنند. 

طرح‌های افزایش روش‌های اخراج از اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که تعداد واقعی مهاجرانی که وارد اتحادیه اروپا می‌شوند در حال کاهش است. سیاست‌های ضدمهاجرتی و کنترل مرزی اروپا درحالی رو به تشدید می‌رود که در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۳۰۰ هزار نفر به این قاره راه یافتند. 

آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس)، تخمین می‌زند که در سال جاری حدود ۱۶۰ هزار مهاجر به اروپا رسیده‌اند. این درحالی است که در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون مهاجر وارد اروپا شده بودند. 

او گفت: امروزه می‌بینیم که از میان تمام کسانی که حق ماندن در اتحادیه اروپا را ندارند، تنها ۲۰ درصد از کسانی که تصمیم بازگشت دارند واقعا به کشور‌های مبدا خود بازگردانده می‌شوند.

او با اشاره به مراکز اخراج در خارج از مرز‌های اتحادیه اروپا، گفت: این ایده مورد بحث قرار گرفته است.

کارشناسان می‌گویند که اتحادیه اروپا برای گسترش اخراج پناهجویان، باید کشور مبدا پناهجویان را که از نظر قانونی «امن» طبقه‌بندی کند؛ درحالی که جنگ و ناامنی در کشور مبدا باعث مهاجرت افراد شده، آن کشور از نظر اروپا امن تلقی خواهد شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *