صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: دادگاه‌های صلح در آبان ماه در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۹۵۸۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از راه اندازی و رفع مشکلات پیش روی تشکیل دادگاه‌های صلح در آبان ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان-با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دهمین جلسه کمیته استانی راهبردی اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف با موضوع بررسی آخرین وضعیت راه اندازی دادگاه‌های صلح ارومیه در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه که جمعی از معاونین قضایی دادگستری استان نیز حضور داشتند بر لزوم رفع مشکلات پیش روی تشکیل دادگاه‌های صلح و راه اندازی این دادگاه‌ها تاکید کرد.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و ایجاد زیرساخت‌های لازم مقرر شده که دادگاه‌های صلح در آبان ماه در مرکز استان راه اندازی شوند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: در مرکز استان مقرر است شعبی در مجتمعی تحت عنوان مجتمع صلح و شورای حل اختلاف و همچنین در مجتمع‌های محاکم حقوقی، خانواده و محاکم کیفری دو تشکیل و در معیت این دادگاه‌های صلح برای هر کدام یک دفتر و یک شعبه شورای حل اختلاف اختصاصی تعریف شده است. 

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از شعب شورای حل اختلاف تحت عنوان عمومی نیز تعریف شده اند که پرونده‌ها قبل از ارجاع به منظور سازش به این شعب ارسال خواهند شد.

عتباتی در پایان به تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری شعب دادگاه‌های صلح تاکید و گفت که این شعب نباید هیچ کاستی از لحاظ تجهیزات رایانه‌ای و سایر ملزومات دفتری داشته باشند تا در آبان ماه کار خود را آغاز کنند.

در ادامه جلسه سایر اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص دستورات جلسه پرداختند و دغدغه‌ها یک به یک مطرح و برای آن‌ها اتخاذ تصمیم شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *