صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

پرسپولیس - السد؛ حمله ارتش سرخ به مقر گرگ‌ها/ یک شانس دیگر برای فرار از بحران

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۹۵۶۲
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال پرسپولیس از هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان امشب به مصاف السدقطر خواهد رفت.

خبرگزاری میزان - پس از تعطیلات فیفادی حالا رقابت‌های بین‌المللی داغ‌تر از همیشه دنبال خواهد شد. لیگ نخبگان آسیا که از فرمت و کیفیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است وارد هفته سوم خود می‌شود و نمایندگان ایران مقابل غول‌های آسیا صف‌آرایی خواهند کرد. 

نخستین نماینده کشورمان یعنی تیم فوتبال پرسپولیس امشب در دوحه مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در دیدار گذشته خود مقابل استقلال به پیروزی رسید و خشم فوتبال دوستان ایرانی را برانگیخت. تیم فوتبال السد قطر خاطرات خوشی از صف آرایی مقابل سرخ پوشان ندارند و برای بازی امشب یک دلهره در تَن قطری‌ها خواهد بود

قطری‌ها که تیم ملی کشورشان چندی پیش مقابل ایران تن به شکست سنگینی داد حالا به دنبال اعاده حیثیت هستند تا به وسیله تیم باشگاهی خود بتوانند نماینده ایران را شکست دهند، اما در سوی مقابل هم شاگردان گاریدو با انگیزه بالا برای رسیدن به اولین برد آسیایی خود خواهند جنگید. در ادامه این گزارش به پیش بازی ۲ تیم در بازی امشب خواهیم پرداخت.

پرسپولیس ایران - السد قطر؛ الکلاسیکوی آسیایی

تیم فوتبال پرسپولیس از هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا امشب (دوشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه میهمان السدقطر خواهد بود. قضاوت این دیدار را داوران ژاپنی بر عهده خواهند داشت.

 تیم داوری 

آراکی یوسوکه داور ۳۸ ساله ژاپنی این مسابقه خواهد بود که همین چند روز قبل، بازی ایران و قطر از مقدماتی جام‌جهانی را در کشور امارات سوت زد. کمک‌های او نیز مانند آن پیکار «یون میهارا» و «کوتو واتانه‌به» خواهند بود.

«ریو تانیموتو»، داور چهارم است. کمک داور ویدیویی (VAR) و دستیار وی به ترتیب «هیریوکی کیمورا» و «کازاهارا هیروکی» خواهند بود. افسر VAR نیز «راید محمد احمد باخدر» از یمن است.

آمار پیش از مصاف ۲ تیم پرسپولیس و السد

تیم فوتبال پرسپولیس در طول تاریخ که در رقابت‌های آسیایی به میدان رفته؛ تاکنون ۳۰ بار برابر تیم‌های قطری بازی کرده است. آن‌ها در ۳۰ بازی که مقابل باشگاه‌های قطری به میدان رفته ۱۵ بار به پیروزی رسیده، ۵ بار مساوی کرده و ۱۰ بار نیز شکست خورده است. سرخ پوشان با ۴۵ بار گلزنی آمار خوبی در این رقابت‌ها داشته اند و ۳۵ بار نیز دروازه شان باز شده است.

پرسپولیس بیشتر از هر باشگاه قطری با السد بازی کرده. آن‌ها طی ۷ دیدار گذشته خود با تیم السد ۴ مرتبه پیروز شدند ۲ بار بازی را واگزار کردند و یکبار هم به تساوی رضایت دادند. تقابل امشب هشتمین رویارویی ۲ تیم در رقابت‌های آسیایی است و باید دید آمار دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

شاگردان گاریدو فصل را در لیگ برتر چندان موفق شروع نکردند، اما اکنون با چندین برد متوالی شرایط خوبی در جدول دارند تا تعداد بازی کمتر شانس صدرنشینی هم دارند، اما برخلاف نتایج خوب در لیگ ایران؛ سرخپوشان نتوانستند فعلا در لیگ نخبگان موفق به ثبت پیروزی شوند و در بازی امشب به دنبال این هستند تا از این بازی ۳ امتیاز را دشت کنند و به تیم‌های بالای جدول برای صعود به دور بعد برسند. 

در سوی دیگر تیم السد قطر در جدول لیگ ستارگان قطر با ۱۲ امتیاز در رده سوم قرار دارند و ۴ پیروزی و ۲ باخت به ثبت رسانده‌اند. السد قطر در آخرین دیدار خود پیش از مصاف با پرسپولیس موفق شدند تیم الشحانیه را با ۴ گل شکست دهند تا با این برد با روحیه مضاعف به استقبال دیدار هفته سوم لیگ نخبگان بروند. السد در ۲ هفته ابتدایی موفق به کسب ۴ امتیاز شده است. آن‌ها در دیدار نخست مقابل العین یک بر یک متوقف شدند در هفته دوم با ۲ گل مقابل استقلال به برتری رسیدند. پرسپولیس هم آنطور که باید نتوانست موفق ظاهر شود و در بازی نخست مقابل الاهلی عربستان شکست خورد و برابر پاختاکور در خانه تن به تساوی داد.

در جدول رده بندی لیگ نخبگان السد با ۴ امتیاز پشت‌سر الهلال و الاهلی عربستان در رده سوم قرار دارد و پرسپولیس نیز با کسب یک امتیاز در جایگاه نهم جدول ایستاده است. برد مقابل السد شاگردان گاریدو را از فشار خارج خواهد کرد و اگر سرخ‌پوشان برنامه ریزی خوبی برای این مسابقه داشته باشند، قطعاً می‌توانند از دفاع متزلزل سفیدپوشان قطری عبور کنند. راه گلزنی به السد را بازیکنان پرسپولیس به خوبی می‌دانند و باید دید تاکتیک گاریدو ب‌ای این مسابقه پطور تواهد بود.

نکات فنی

سیستم گاریدو برای پرسپولیس به صورت تک مهاجم است. با حضور علی علیپور، آل‌کثیر و ژوائو دست این سرمربی اسپانیایی برای انتخاب مهاج باز است و به نظر می‌رسد از علیپور به عنوان مهاجم فیکس در این بازی استفاده کند. از ابتدای این فصل علیپور ۲ گل برای تیمش به‌ثمر رسانده، اما مشخصا ژوائو با توجه به کیفیتی که از خود نشان داده و همینطور شناخت عیسی آل‌کثیر از فوتبال ایران و آسیا باعث می‌شود تا هر ۳ بازیکن برای حضور در ترکیب انگیزه داشته باشند.

دفاع السد به شدت شکننده است و در صورت فشار رو دروازه این تیم مشعل برشام چاره‌ای جز باز شدن دروازه‌اش نخواهد دید. السد در این بازی دو بازیکن سرشناس خود به نام‌های یوسف عطال و پدرو میگوئل را در اختیار نخواهد داشت تا مشکلات خط دفاع این تیم به یک معظل تبدیل شود. اکنون معظل اصلی پرسپولیس هم نبود ۲ بازیکن شاخصش است. اوستون اورونوف مهره تاثیرگذار ترکیب گاریدو که نمایش فوق‌العاده‌ای داشته با توجه به تشدید مصدومیتش در بازی امشب حضور نخواهد داشت و همینطور جای خالی حسین کنعانی‌زادگان که به دلیل مصدومیت تا مدت‌ها از ترکیب دور خواهد بود، امشب در قلب خط دفاع حس خواهد شد.

بیش از هر چیز بازیکنان پرسپولیس باید مراقب ستاره فوتبال قطر اکرم عفیف باشند. این بازیکن به تنهایی وزنه سنگین السد خواهد بود. بازیکنی که بار‌ها مقابل نمایندگان ایران و حتی تیم ملی مشکل‌ساز ظاهر شده و اگر موقعیت برای او ساخته شود بی درنگ بهترین استفاده را خواهد برد. مامور مهار او در این بازی احتمالا میلاد محمدی خواهد بود و باید دید گاریدو برای مهار این بلزیکن چه برنامه‌های دیگری دارد. این بازیکن در بازی با استقلال نمایش درخشانی داشت.

و، اما پرسپولیس که علی‌رغم عملکرد خوب مقابل الاهلی شایسته پیروزی بود نتوانست به پیروزی برسد و زمین نامطلوب شهرقدس در دیدار برابر پاختاکور نیز مانع کسب ۳ امتیاز شد. با این اوصاف باید دید گاریدو که تجربه و علم زیادی برای دیدار‌های آسیایی دارد می‌تواند در هفته سوم سربلند از دوحه بیرون برود یا خیر.

ترکیب احتمالی ۲ تیم برای بازی امشب

السد قطر

برشام، طارق سلمان، سایس، خوخی، اوتاویو، کامارا، اوریبه، عفیف، گیلرمه، هیدوس و موخیکا

پرسپولیس

گندوز، العملود، گولسیانی، فرجی، میلاد محمدی، ریگی، سرلک، احمدزاده، رفیعی، امیری و علیپور

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *