صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پایان نسل تاریخ‌ساز بوکس/ رینگ برای شما دلتنگ می‌شود

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۹۵۶۱
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
بوکسور‌های باکیفیت چند سال اخیر بوکس رفته رفته فراموش شدند.

خبرگزاری میزان - پایان یک عصر تاریخ‌ساز در بوکس ایران، افسوس برانگیز، اما اجتناب ناپذیر است. اسامی همچون احسان روزبهانی، دانیال شه‌بخش، سیدشاهین موسوی، سجاد محمدپور، ایمان رمضان‌پور، سجاد کاظم‌زاده، طوفان شریفی، پوریا امیری و ... ستاره‌هایی بودند که درخشش آنها، بوکس ایران را به اوج رساند.

اما چرخه زمان بی‌رحم است و این بوکسور‌ها یکی پس از دیگری از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شدند.

در حال حاضر، تنها میثم قشلاقی است که به صورت پراکنده در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود و شه بخش هم پیگیر کار‌های مربوط به بوکس حرفه‌ای است.

این تغییر نسل، حاصل تصمیم سرمربی کوبایی تیم ملی بوده و اگرچه ممکن است برای علاقه‌مندان به بوکس سخت باشد، اما واقعیتی است که باید پذیرفت.

نسلی که با کسب ۳ مدال برنز آسیا و سهمیه المپیک توسط موسوی، برنز تاریخی جهان توسط شه بخش و نقره آسیا توسط قشلاقی (که به تایسون ایران معروف شد) خاطرات خوشی را برای هواداران رقم زد. 

مدال‌های پوریا امیری و طوفان شریفی در آسیا هم نکته قابل توجهی بود.

این موفقیت‌ها، مدیون تلاش‌های بی‌وقفه علیرضا استکی بود که توانست تیمی منسجم و بدون حاشیه را تشکیل دهد، اما اکنون، با تغییر نسل، بوکس ایران وارد فصل جدیدی شده است.

سرمربی تاریخسازی که با زمین و زمان جنگید تا تیمش در مسیر درست قرار بگیرد و کاملا هم در این مسیر موفق بود؛ موفقیتی که حتی برخی از خودی‌ها را ناراحت کرد!

به هر حال نسل جدید باید ثابت کند توانایی ادامه دادن مسیر موفقیت آمیز نسل قبلی را دارد. اگرچه رفتن این مشتزنان باتجربه برای همه سخت است، اما امیدواریم نسل جدید بتواند با درخشش خود، خاطرات خوشی را برای علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *