صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش وزش باد و ارتفاع امواج تا ۲ متر در سواحل خزر

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۹۵۲۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در سواحل خزر از روز دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد که از روز دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳، شاهد تقویت جریانات شمالی، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران خواهیم بود. این شرایط ناپایدار تا ظهر چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۳، ادامه خواهد داشت.

در این بازه زمانی، بیشینه سرعت وزش باد به ۲۸ نات خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر پیش‌بینی شده است. این شرایط در نواحی غربی استان‌های گیلان و مازندران بیشترین تأثیر را خواهد داشت و ممکن است به اختلالات جدی در فعالیت‌های دریایی و ساحلی منجر شود.

مخاطرات این وضعیت شامل خطر غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی است. همچنین، فعالیت‌های تفریحی دریایی و تردد قایق‌های تفریحی، شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و حتی سنگین با اختلال مواجه خواهد شد. تردد شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز دچار مشکل می‌شود و فعالیت‌های فراساحلی به دلیل شرایط ناپایدار با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

در همین راستا، توصیه می‌شود از شنا و فعالیت‌های تفریحی دریایی در این مناطق خودداری شود. فعالیت‌های شیلاتی نیز باید به تعویق بیفتد و تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین به طور کامل متوقف شود. برای شناور‌های سنگین نیز باید تدابیر لازم اتخاذ شود. همچنین، برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی نیز تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد و تمامی نیرو‌های مربوطه در آماده‌باش کامل باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *