صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه برگزار شد

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۹۵۲۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: قاضی درحکمی که صادر می‌کند باید سه مولفه رعایت قانون، مصلحت اجتماعی و رعایت مصلحت شخص و خانواده وی را مدنظر داشته باشد.

خبرگزاری میزان - حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری فیروزکوه که با حضور حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه و حیدری منش فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران عضو شورای تامین شهرستان و ادارات تابعه برگزار شد، تاکید کرد: شهدا را باید در تمام مراحل زندگی سرلوحه کار خود بدانیم و رفتار، کردار و منش آن‌ها را در زندگی بکار گیریم.

شاکرمی با اشاره به فلسفه قضا و قضاوت کردن افزود: قضاوت کردن یعنی اینکه هر چیزی سرجای خودش قرار گرفته باشد و اگر جابه جا شده است دوباره به حالت اول برگردد.

وی گفت: قاضی با برپا قسط و عدل و داد، یعنی کسی که مظلوم واقع شده و مورد ظلم قرار گرفته است که با مراجعه به دادگستری و دادخواهی، قاضی به پرونده او رسیدگی می‌کند و حقش را از ظالم می‌گیرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران لازمه رسیدگی به پرونده و به داد مظلوم رسیدن را معطوف به داشتن شجاعت، قاطعیت، اقتدار و اجرای حکم دانست و عنوان کرد: قاضی در رسیدگی به مسائل حقوقی داوری می‌کند و بر اساس مدارک و ادله موجود حکم می‌دهد، ولی در مسائل کیفری نماینده جامعه و مدعی العموم است و شمشیر می‌زند، سلب می‌کند، محدود می‌کند و متجاوزان را در گوشه‌ای قرار می‌دهد.

شاکرمی نسبت به صدور احکام توسط قضات اذعان کرد: قاضی در حکمی که صادر می‌کند باید سه مولفه رعایت قانون، مصلحت اجتماعی و رعایت مصلحت شخص و خانواده وی را مدنظر داشته باشد.

وی با اشاره به اصول علمی و آینده نگری قاضی در صدور حکم و در مسئله کیفری گفت: اصل بر این است که نباید حبس داد، زیرا زندان رفتن و نعمت آزادی را سلب کردن کار سختی است مگر در موارد ضروری و آنچه که قانون بر اساس مصلحت جامعه پیش بینی کرده باشد و ما بیشتر باید به دنبال اصلاح مجرم باشیم و دچار افراط و تفریط نشویم.

شاکرمی اخلاق حرفه‌ای را لازمه کار قضا و قضاوت دانست و خاطرنشان کرد: قاضی باید در هر شرایطی مردم را تکریم کند و با داشتن سعه صدر، رفتار، کردار و منش درست سر الگو جامعه باشد.

در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه اتفاقات روز و شهادت شهدای راه مجاهدت را زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: قضاوت خیلی مهم و سخت است که امیدواریم قضات نکات رهبرکبیرانقلاب را سرلوحه کار قرار دهند و رفتار کریمانه و حضور بی واسطه بین مردم داشته باشند.

حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: این شهرستان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و تولید جایکاه خوبی دارد که با حمایت دستگاه قضا بستر حقوقی مناسب برای تولید و امنیت مالی و جانی مردم فراهم خواهد شد.

در پایان مراسم و در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه، از تلاش‌ها و خدمات اسماعیل درزی رئیس سابق دادگستری شهرستان فیروزکوه تقدیر شد و محمد عباس یوسفوند به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه حکم انتصاب خود را از قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *