صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری یزد: دستگاه قضایی حامی دولت در انجام وظایف است

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۹۴۹۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: همکاری قوا هم در سطح استان و هم شهرستان‌ها با تمام ظرفیت ادامه می‌یابد تا خروجی کار به نفع مردم و تسهیل امور شهروندان باشد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار یزد، ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید و تقدیر از تلاش‌های دولتمردان سابق در استان، گفت: دستگاه قضایی حامی دولت در خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار شهروندان است چرا که این امر را وظیفه قانونی و شرعی خویش فارغ از هرگونه جریان‌بندی و گروه‌های سیاسی می‌داند.

وی ولایت، حق الناس و قانون را سه خط قرمز اصلی دستگاه قضایی برشمرد و تصریح کرد: دستگاه قضایی به جز ولایت، حق الناس و قانون هیچ خط قرمزی برای همکاری با دولت و رسیدگی به امور مردم ندارد و تلاش می‌کند طبق تأکید و سفارش مقام عظمای ولایت، این دولت نیز در اهداف خویش که مهمترین آن گره‌گشایی از کار مردم و خدمت به آحاد جامعه است موفق باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد همسویی، همراهی و تعامل و همکاری را عامل توفیق در کار و تسریع در امور دانست و بیان کرد: قطعاً امور با همفکری و تعامل بهتر پیش می‌رود و تضارب آراء منجر به هم‌افزایی و نتایج مطلوب می‌شود.

وی کمک و حمایت دولت در انجام مأموریت‌های دستگاه قضایی را لازم و ضروری برشمرد و گفت: با یک رصد میدانی می‌توان نتیجه گرفت در هر استان که نماینده دولت، پشتیبانی بیشتری از دستگاه قضایی داشته، پیشرفت امور بهتر بوده و در استانی‌هایی که این همکاری و همراهی در سطح مطلوب نبوده بعضاً کار‌های قفل شده و یا دچار رکود شده است.

وی کمبود فضای فیزیکی مناسب درخور شأن مردم استان را یکی از چالش‌های بزرگ دستگاه قضایی دانست و یادآور شد: کمبود فضای فیزیکی در دادسرای مرکز استان و همچنین زیر ساخت‌های لازم برای تشکیل همه شعب لازم دادگاه صلح، نیازمند حمایت نماینده عالی دولت در استان است.

وی همچنین اجرای مصوبات سفر‌های سال ۹۸ و ۱۴۰۱ و کمک برای رفع کمبود‌های استان را خواستار شد.

شایان ذکر است؛ در این نشست سایر اعضای شورای قضایی استان نیز ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید یزد، در رابطه با برخی از موانع و مشکلات حوزه کاری خویش صحبت کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *