صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تهدید ارتش یمن برای رژیم صهیونیستی؛ کشتیرانی تجاری رژیم صهیونیستی چگونه دچار اختلال شد؟

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۹۴۷۹
ارتش یمن در یک سال اخیر تهدیدی بزرگ برای کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و تجارت دریایی این رژیم را دچار اخلال کرده است.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در جدیدترین بیانیه خود گفت که ارتش این کشور کشتی مگالوپولیس، مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که این کشتی هدف قرار گرفت، زیرا شرکت مالک آن تصمیم برای ممنوعیت ورود به بنادر اراضی اشغالی را نقض کرده بود.

این مقام ارشد یمنی بار دیگر بر ادامه تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن همه کشتی‌های مرتبط با آن تاکید کرد.

یحیی سریع گفت: بر تداوم هدف قرار دادن دشمن اسرائیلی با موشک و پهپاد تاکید  می‌کنیم و عملیات ما متوقف نخواهد شد مگر با توقف تجاوز، رفع محاصره نوار غزه و توقف تجاوز به لبنان.

این جدیدترین عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی در ادامه سلسله عملیات در حمایت از مردم غزه است.

اختلال در تجارت دریایی رژیم صهیونیستی

به گزارش «bnnbloomberg»، بلافاصله پس از آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در همبستگی با فلسطین عملیات خود را علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

این عملیات ارتش یمن تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را دچار اختلال کرده است.

علاوه بر این ارتش یمن شلیک موشک و پهپاد را به اراضی اشغالی آغاز کرد که در نزدیک‌ترین نقطه هزار و ۵۰۰ کلیومتر با یمن فاصله دارد.

در یک مورد پهپاد شلیک‌شده از سوی ارتش یمن به ساختمانی در مرکز تل‌آویو برخورد کرد و در یک مورد دیگر موشک شلیک‌شده به مرکز اراضی اشغالی رسید.

پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موفق به رهگیری این موشک نشد.

در دریای سرخ چه می‌گذرد؟

ارتش یمن از موشک‌ها و پهپاد‌ها برای حمله به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که از دریای سرخ عبور می‌کنند استفاده می‌کند.

ارتش یمن در عملیات خود، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را هدف قرار می‌دهد؛ نیرو‌های ارتش یمن سعی کرده‌اند سوار بر برخی کشتی‌ها شوند و کنترل آن‌ها را در دست بگیرند.

نیروهای مسلح یمن همچنین با موفقیت یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد و چند کشتی نیز درپی حملات ارتش یمن دچار خسارت شده‌اند.

کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل کانتینری از دریای سرخ

طی یک ارزیابی، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفتند که حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ منجر به کاهش ۹۰ درصدی حمل و نقل کانتینری از طریق این منطقه در یک بازه زمانی شد.

آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر ارتش یمن

حمله پهپادی ارتش یمن به تل‌آویو که هیچ هشداری را ایجاد نکرد، بر آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر پهپاد‌های ورودی به اراضی اشغالی تاکید دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این پهپاد شناسایی شد، اما سامانه پدافندی به دلیل اشتباه موفق به رهگیری نشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *