صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده در برنامه هفتم توسعه کشور

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴:۵۶
کد خبر: ۴۷۹۹۴۶۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوه در طول برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و به تشریح بخشی از این معافیت‌ها پرداخت.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در گفت‌وگو با برنامه «نمودار» بیان کرد: برنامه هفتم توسعه فرصت‌های بسیاری را پیش‌روی سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده قرار داده است که باید این موارد مورد توجه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در بافت‌های فرسوده به انجام کار‌های گردشگری، صنایع محلی، امور ورزشی و فرهنگی، احداث مدارس غیرانتفاعی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و احداث منازل بوم‌گردی اقدام کرده و از حمایت‌های دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی کشور نیز برخوردار شوند.

آیینی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۶۳ هزار هکتار محلات حاشیه‌ای است که یک هزار و ۱۷۰ محله را شامل می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده موجب می‌شود که زندگی شهری و اقتصاد شهری به محلات باز گردد و شغل و اقتصاد شهری تقویت شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در هر شهری امکان ساخت مسکن و خدمات فراهم است و به لحاظ علمی نیز توسعه درونی شهر‌ها مزیت‌های فراوانی دارد، بنابراین تا زمانی که چنین فرصت‌هایی وجود دارد، نباید اجازه دهیم حاشیه‌نشینی افزایش یابد.

آیینی خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی مسکن به ترتیب شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و آمل پیشتاز هستند و در عین حال نیز موضوع خدمات زیربنایی و روبنایی شهر‌های دیگر بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *