صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جادوی افسانه کروات در برنابئو تمامی ندارد/ درخشش ادامه‌دار مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۹۴۴۱
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
لوکا مودریچ در بازی مقابل سلتاویگو رکورد تاریخی و دست نیافتنیِ ۵۸ ساله باشگاه رئال مادرید را شکست.

خبرگزاری میزان - لوکا مودریچ در دیدار مقابل سلتاویگو رکورد جدیدی ثبت کرد و تبدیل به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید شد. این هافبک افسانه‌ای کروات و دارنده توپ طلا در بازی مقابل سلتاویگو ۳۹ سال و ۴۰ روز داشت و از این حیث مسن‌ترین بازیکنی شد که تاکنون برای کهکشانی‌ها بازی کرده است.

مودریچ تنها سه دقیقه پس از ورودش به زمین به عنوان بازیکن تعویضی به وینیسیوس جونیور پاس گل داد تا رئال مادرید دو بر یک پیروز شود. رکورد قبلی مسن‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه، در اختیار فرانس پوشکاشِ مجارستانی بود که سال ۱۹۶۶ وقتی ۳۹ سال و ۳۶ روز داشت، برای این تیم بازی کرد.

مودریچ بیش از ۱۲ سال است که برای رئال مادرید بازی می‌کند. او اوت ۲۰۱۲ با ۳۰ میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست و از آن زمان تاکنون ۵۲۱ بازی برای تیم مادریدی انجام داده و ۳۸ گل و ۷۸ پاس گل را هم ثبت کرده است. لوکیتو چهار قهرمانی لالیگا، دو کوپا دل‌ری، پنج سوپرکاپ اسپانیا، شش قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، پنج سوپرکاپ اروپا و پنج جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورده است. لوکا سال ۲۰۱۸ پس از نایب قهرمانی در جام جهانی روسیه با تیم ملی کرواسی، برنده توپ طلا شد.

لوکا برای صعود به رتبه اول این رده‌بندی باید بازنشستگی را فراموش کند. هری لو تقریبا ۹۰ سال پیش وقتی ۴۸ سال داشت در لالیگا بازی کرد! مودریچ برای شکستن این رکورد باید ۹ فصل دیگر در لالیگا بماند! او همچنین اکنون ۳۶۹ بازی در لالیگا دارد و راه طولانی برای رسیدن به صدر جدول بیشترین بازی در تاریخ لالیگا دارد. آندونی زوبی زارتا در حد فاصل سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۸ در لالیگا ۶۲۲ بازی انجام داد و در کنار خواکین با همین تعداد بازی در صدر جدول بیشترین بازی در تاریخ لیگ اسپانیا قرار دارند.

فهرست مسن‌ترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید

۱. لوکا مودریچ ۳۹ سال ۴۰ روز

۲. فرانس پوشکاش ۳۹ سال ۳۶ روز

۳. پاکو بویو ۳۸ سال ۶۳ روز

۴. یرژی دودک ۳۸ سال ۵۴ روز

۵. آلفردو دی‌استفانو ۳۷ سال ۳۲۳ روز

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *