صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۹۴۳۱
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس در تذکری نسبت به عدم ارائه گزارش تفریغ بودجه به مجلس و گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود.

خبرگزاری میزان - حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور حداکثر تا پایان دی ماه و بند ۲ این ماده عنوان شده پیشنهاد بودجه سالانه دیوان محاسبات تا پایان شهریور ماه هر سال باید به مجلس ارائه شود. مجلس و ارکان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها باید زودتر از سایر مجموعه‌ها عامل به قانون باشند. در حال حاضر بنده به عنوان نماینده نمی‌دانم بند ۲ اجرایی شده است یا خیر.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی تا پانزدهم آبان ماه به مجلس ارسال شود در سال قبل این قانون اجرایی نشد و هیچ گزارشی از وضعیت شرکت‌های دولتی به مجلس ارائه نشد. البته ۱۵ روز فرصت باقی است امیدواریم اجرایی شود.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه سال گذشته نیز در صحن مجلس ارائه نشد لذا این مواردی که انجام نشده و از زمان خود گذشته را تذکر می‌دهم و به مواردی که هنوز فرصت ارائه آن در مجلس باقی مانده تاکید می‌کنم سریع‌تر تدوین و ارائه شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس در رابطه با شأن مجلس تصریح کرد: موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری انجام نشده است همچنین متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اجرایی نشده است اگر ما در مجلس وقت می‌گذاریم و قانونی تصویب می‌کنیم و در بودجه نیز آن را مصوب می‌کنیم انتظار داریم اجرایی شود. حال نمی‌دانیم که لایحه دو فوریتی که مجلس و دولت ارائه داده ضروری است یا خیر و از هیئت رئیسه مجلس انتظار داریم این موضوع را تعیین تکلیف کند.

حاجی بابائی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد: تذکرات در دستور در اولویت طرح هستند، اما این تذکر در دستورکار نبود و این مغایر با آئین نامه مجلس است، اما موضوع دیگری که مطرح کردید درست است و معاونت نظارت مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه باید گزارشی را در رابطه با مباحث و سوالاتی که شما مطرح کرده اید آماده کرده و به آن‌ها پاسخ دهند از سوی دیگر گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی نیز باید تا ۱۵ آبان ماه به مجلس ارسال می‌شد که این امر اتفاق نیفتاده است از سوی دیگر بودجه سال آینده نیز باید از سوی دولت آماده شده و تقدیم مجلس شود امیدواریم این مورد هم در زمان خودش انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران و متناسب سازی حقوق بازنشستگان حرف همه نمایندگان مجلس بوده است و لذت اجرای آن نیز به دلیل طولانی شدن از ذائقه بازنشستگان خارج شده است. رئیس مجلس نیز به این موضوع ورود پیدا کردند و ما نیز با دولت مذاکره کردیم تا ان شاءالله با فوریت این دو موضوع اجرایی خواهد شد تا اعتراضاتی که در سراسر کشور به سمع و نظر نمایندگان می‌رسد پایان یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *