صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نمایندگان با اصلاح لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی موافقت کردند

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۹۴۰۳
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان با گزارش کمیسسیون اقتصادی در مورد اصلاح لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی موافقت کردند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با ۲۰۳ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

متن گزارش به شرح زیر است:

۱- به منظور رفع ابهام شورای نگهبان در تبصره‌های ۱، ۲ و ۳ ماده واحده، تبصره‌های یک، ۲ و ۳ ذیل ماده واحده به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۶ به آن الحاق می‌گردد.

تبصره ۱- هرگونه تغییر کاربری اراضی و خارج از ضوابط قانونی در شهرک‌های صنعتی خمیران، ضیابر و سپیدرود ممنوع می‌باشد و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلایندگی محیط زیست در کل محدوده منطقه الزامی است.

تبصره ۲- اعمال امتیاز‌های قانونی مربوط به ورود و خروج کالا در شهرک‌های صنعتی سپیدرود، ضیابر و خمیران به استثناء مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز طرح‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای منوط به تائید محصور شدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان منطقه می‌تواند بخش‌هایی از شهرک‌های صنعتی مذکور را به تدریج محصور نماید و پس از تائید استقرار گمرکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی نمودن محدوده اقدام کند.

تبصره ۳- واردات کالای همراه مسافر به شهرک‌های سپیدرود، خمیران و ضیابر ممنوع می‌باشد و اعطای معافیت کالا‌های همراه مسافر از مبدا‌های مذکور به سرزمین اصلی صرفا شامل کالا‌های تولید شده در شهرک‌های صنعتی مذکور می‌باشد.

تبصره ۶- پس از تصویب این قانون هرگونه تغییر در محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی منوط به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *