صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قتل‌عام در بیت‌لاهیا؛ جنایتی در مسیر تکمیل پروژه پاکسازی قومی رژیم صهیونیستی

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷۶
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
قتل‌عام حدود ۱۰۰ نفر در بیت‌لاهیا در شمال غزه، جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در مسیر تکمیل پروژه جنایت‌کارانه و اشغالگرانه نسل‌کشی در این منطقه است.

خبرگزاری میزان – ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه محاصره خفقان‌آور شمال غزه طی بیش از ۲ هفته گذشته، قتل‌عامی را در بیت‌لاهیا انجام داد که بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشت؛ ضمن اینکه از وضعیت ده‌ها نفر نیز خبری در دست نیست.

براساس آمار‌ها حمله شنبه شب، ۲۸ مهر رژیم صهیونیستی به بیت‌لاهیا دست‌کم ۸۱ شهید برجای گذاشته است؛ دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد که بسیاری از مردم زیر آوار محبوس هستند و انتظار می‌رود شمار شهدا در ساعات آینده افزایش یابد.

بیت‌لاهیا کجاست؟

بیت‌لاهیا شهری است که در منتهی‌الیه شمال نوار غزه و در استان شمالی این منطقه که نزدیک به جبالیا و بیت حانون واقع شده است.

این سه شهر در ۱۶ روز گذشته تحت محاصره ارتش رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم از ورود مواد غذایی، آب و تجهیزات پزشکی به این منطقه جلوگیری کرد؛ ضمن اینکه دسترسی ساکنان را به تلفن و اینترنت نیز قطع کرد.

شمال غزه در ۱۶ روز گذشته شاهد موج مرگ‌باری از حمله‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌ها، بیمارستان‌ها، چادرهای آوارگان و مراکز غیرنظامی دیگر بوده است؛ از جبالیا می‌توان به‌عنوان کانون این جنایت‌های رژیم صهیونیستی یاد کرد.

براساس بیانیه اخیر سه سازمان حقوق بشر فلسطینی، ساکنان شمال غزه می‌ترسند در صورت پیروی از دستورات جابجایی اجباری غیرقانونی رژیم صهیونیستی، نتوانند به خانه خود بازگردند؛ گروه‌های حقوق بشر گفتند: طرح‌های اسرائیل برای الحاق غزه و فرستادن شهرک‌نشینان خود به آنجا هر روز که می‌گذرد، واضح‌تر می‌شود.

جنایت علیه بیت‌لاهیا در نیمه شب

رژیم صهیونیستی شنبه شب اقدام به بمباران یک مجتمع مسکونی پرجمعیت در نزدیکی مسجد القسام در بیت‌لاهیا در شمال غزه کرد؛ براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی بدون صدور هشدار و دستور تخلیه اقدام به بمباران یک ساختمان مسکونی کرد که بر اثر آن خانه‌های مجاور نیز آسیب دیده و تخریب شدند.

این جنایت تاکنون دست‌کم ۸۱ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است؛ مانند دیگر کارزار‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی، شمار زیادی از شهدای این جنایت نیز زنان و کودکان هستند.

پزشکان در نوار غزه گزارش دادند که حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان چندطبقه را هدف قرار داد و به تعدادی از خانه‌های مجاور آسیب رساند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد: این یک جنگ نسل‌کشی و پاکسازی قومی است؛ اشغالگران قتل‌عام وحشتناکی را در بیت‌لاهیا انجام داده‌اند.

به گزارش الجزیره، این حمله کل بخش غربی شهر را تکان داد و ساختمان‌ها در حالی که مردم داخل آن بودند، فرو ریختند؛ به ساکنان هیچ هشداری مبنی بر ترک خانه‌هایشان داده نشده بود.

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مردم زیر آوار مانده‌اند و امدادگران به دلیل شدت بمباران رژیم صهیونیستی قادر به رسیدن به منطقه نیستند.

این قتل‌عام جدید ساکنان غزه ازسوی رژیم صهیونیستی همزمان است با تخریب عمدی سیستم مراقبت‌های بهداشتی ازسوی رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی این بخش، منطقه‌ای که محل زندگی حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

ازدحام مجروحان در بیمارستان کمال عدوان

رئیس بیمارستان کمال عدوان در بیت‌لاهیا، گفت که بسیاری از مجروحان این حمله به دلیل کمبود شدید منابع، تجهیزات پزشکی و کارکنان متخصص در این مرکز جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه گفت: ده‌ها نفر زیر آوار مفقود شده‌اند و به دلیل کمبود منابع و بمباران مداوم نمی‌توان آن‌ها را نجات داد.

این در حالی است که بیمارستان کمال عدوان طی روز‌های گذشته هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود؛ این بیمارستان و بیمارستان اندونزیایی به‌عنوان بیمارستان‌های فعال در بیت‌لاهیا با موجی از حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شدند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، حمله روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزیایی با محاصره و گلوله‌باران تاسیست این مرکز غیرنظامی دنبال شد.

نظامیان صهیونیست در جریان حمله روز شنبه، طبقات بالایی بیمارستان را که بیش از ۴۰ بیمار و کادر پزشکی در آن حضور داشتند، هدف قرار دادند.

مدیر بیمارستان اندونزیایی گفت: تانک‌های اسرائیلی بیمارستان را به‌طور کامل محاصره کرده، برق را قطع کرده و بیمارستان را گلوله‌باران کرده و طبقات دوم و سوم را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه همچنین گزارش داد: نیرو‌های اشغالگر اسرائیل بیمارستان‌های شمال غزه را تهدید کرده و از کادر پزشکی خواسته‌اند تا فورا از محل خارج شوند؛ علاوه بر این، اشغالگران تحویل سوخت به این بیمارستان‌ها را مسدود کرده‌اند؛ این عوامل در کنار هم سبب تشدید بحران انسانی بدتر شده است.

هر جنبنده‌ای در شمال غزه هدف قرار می‌گیرد

خبرنگار میدل‌ایست‌آی در غزه گزارش داد که نظامیان صهیونیست هر مکانی را در شمال غزه که در آن رفت‌وآمدی باشد، هدف قرار می‌دهد.

به گفته وی، بسیاری از مردم درون خانه‌های خود محاصره شده و از گرسنگی و تشنگی رنج می‌برند.

اجرای پروژه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با حمایت غرب در شمال غزه

کشتار در بیت‌لاهیا، بخشی از جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی در شمال غزه است که شامل محاصره، قحطی و انزوای کامل استان شمالی غزه در میانه بمباران شدید هوایی و توپخانه‌ای است؛ استان شمالی غزه طی روز‌های اخیر شاهد محاصره حدود ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان خود بوده است که شرایط وخیم انسانی را رقم زده است.

رژیم صهیونیستی برای تکمیل پروژه نسل‌کشی در غزه، اقدام به اجرای کارزار‌های جنایت‌کارانه در شمال این باریکه کرده است.

پروژه یادشده ازسوی آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و دیگر کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود؛ از این رو این کشور‌ها در رقم خوردن این جنایت‌ها مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند، زیرا نه فقط در عرصه سیتسی و بین‌المللی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، بلکه سیل تسلیحات را به اراضی اشغالی روانه می‌سازند.

خلیل الحیه، یکی از سران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که آنچه هم اکنون در بیت‌لاهیا در شمال غزه در جریان است، فصل تازه‌ای از جنایت‌های نازیستی اشغالگران صهیونیست است.

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی طرحی هدفمند را برای کوچاندن فلسطینی‌ها از شمال نوار غزه در پیش گرفته است؛ کشتار وحشیانه دشمن صهیونیستی در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه نباید بی‌پاسخ بماند؛ همه باید به مسئولیت تاریخی خود در قبال کشتار‌ها و جنایت‌های دشمن صهیونیستی در نوار غزه عمل کنند؛ ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی در برابر طرح ژنرال‌های اسرائیلی با هدف کوچاندن آنان از خانه و کاشانه خود تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *