صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه دارد

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷۴
وزیر امور خارجه در فضای مجازی گزارشی از چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه گزارشی از چهارمین دور سفر به کشورهای منطقه ارائه کرد؛ وی نوشت:

چهارمین دور سفر به کشور‌های منطقه از چهارشنبه (۲۵ مهرماه) آغاز و با سفر به سه کشور اردن، مصر و ترکیه تکمیل شد.

در دیدار با آقایان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور مصر و ترکیه با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه درپی تشدید جنگ‌افروزی و بسط دامنه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی در غزه، تلاش‌های فعالانه اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا را تشریح کردم.

در دیدار با همتایانم از اردن، مصر و ترکیه علاوه بر بررسی چشم‌انداز تعمیق روابط و توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم اقدام جمعی به منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات، امنیت و منافع ملی کشور‌های منطقه تاکید شد.

در سفر به استانبول همچنین در اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های حوزه قفقاز جنوبی و همسایگان موسوم به (۳+۳) شرکت کردم و با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مواضع کشورمان مبتنی بر ضرورت عدم دخالت کشور‌های خارجی در منطقه، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرز‌های شناخته شده بین‌المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را به‌عنوان لازمه صلح پایدار در این منطقه دانستم.

در حاشیه این اجلاس با آرارات میرزویان، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان نیز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشستیم؛ در پایان نیز رایزنی‌های مفیدی با برخی از اعضای شورای سیاسی جنبش مقاومت حماس در موضوع‌های مرتبط با تحولات غزه داشتم.

رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس جمهور به کازان در روز‌های آینده وارد سطح عالی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *