صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خطر آسیب به صنعت کشاورزی با کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲:۴۲
کد خبر: ۴۷۹۹۳۱۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواشناسی در پی پیش‌بینی نفوذ موج سرما به همراه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه هشدار سطح نارنجی هواشناسی کشاورزی صادر کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های این شرکت پیشرفت فیزیکی بزرگراه هراز در بخش باقی مانده از چهاربانده شدن این بزرگراه را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است.

وی از تکمیل ۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این بخش در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: در این محدوده یک تونل به طول ۷۰۰ متر، یک پل به طول ۵۰ متر و یک پل ۲۰۰ متری احداث می‌شود که این پل با توجه به محدودیت‌های عرضی مسیر با نصب ۳۵ شمع در حاشیه رودخانه هراز احداث می‌شود و از این نظر یک سازه ویژه به حساب می‌آید.

کدخدا زاده اعلام کرد: ۲۷ کیلومتر از عملیات اجرایی دو بانده کردن محور هراز باقی مانده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی اعتبار مصوب سال جاری این پروژه را ۱۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تخصیص‌۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اوراق و موافقت نامه با بانک‌ها در سال جاری نیز در حال پیگیری است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این محور شریانی اظهار کرد: جاده هراز یکی از مهمترین مسیر‌های ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *