صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران: حمایت مردم پشتوانه دستگاه قضایی در مسیر اجرای عدالت است

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۹۳۰۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس پیوستگی میان مردم و نظام قضایی را پشتوانه و سرمایه‌ای امیدبخش برای قضات و دستگاه قضایی عنوان کرد.

خبرگزاری میزان- حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، حجت الاسلام محمدی امام جمعه، گلی کانی فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران عضو شورای تامین این شهرستان برگزار شد، با درود و صلوات بر شهدا از صدر اسلام تاکنون و خصوصا شهدای این روز‌ها از جمله سیدنصرالله، هنیه، نیل فروشان و سنوار یادآور ظلم بر مسلمانان شد و گفت: شرایط این روز‌ها در کشور نیازمند وحدت، همدلی و انسجام بین مردم و مسئولین است.

شاکرمی گفت: پیوستگی میان مردم و نظام قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این پشتوانه مردمی سرمایه اجتماعی برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر خدمتگزاران در مسیر عدالت گستری است.

شاکرمی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در دنیا افزود: باید حواسمان باشد که امروز امپراتور رسانه‌ای خط مشی غلط به ما ندهند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد:هرچه فرهنگ بالاتر رود خانواده به عنوان اولین بنیاد اجتماعی رشد و توسعه پیدا می‌کند و باید اهتمام داشت که فضای مجازی که در اختیار قرار گرفته‌ایم فرهنگ غرب را بر ما غالب نکند.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران احیاء حقوق عامه و مطالبه گری را جزء وظایف اصلی دستگاه قضایی دانست و افزود:یکی از مشکلات شهرستان قدس بحث مربوط به موقوفات است که مشکل آن در بستر رودخانه می‌باشد که امیدواریم با هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها حدوحدود مشخص شود و مشکل مردم حل شود.

شاکرمی گفت: شهرستان قدس اولین پیش قدم در راه اندازی دادگاه صلح در سطح استان تهران است و از مردم می‌خواهیم تا مثل گذشته بسیاری از مشکلات و معضلات را در درون خانواده‌ها و با ورود بزرگان خانواده و مداخله ریش سفیدان حل و فصل کنند و سنت‌های حسنه صلح و سازش و حل اختلاف و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را احیا و حفظ کنند.

شایان ذکر است در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان قدس، از تلاش‌ها و خدمات سید حمید رضا حسینی رئیس سابق دادگستری شهرستان قدس تقدیر شد و امیر رضا منتظری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس حکم انتصاب خود را از قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *