صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه جستجوی شعب دادگاه صلح در سامانه عدل ایران

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۹۲۶۲
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
امکان جستجوی شعب دادگاه صلح در کل کشور در سامانه عدل ایران، فراهم شده است.

خبرگزاری میزان - طبق ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون شورا‌های حل اختلاف مصوب ۱۴۰۳: دادگاه صلح شعبه یا شعبی از دادگاه‌های دادگستری است که بر اساس صلاحیت‌های مندرج در قانون تعیین می‌شود.

باتوجه به راه‌اندازی و افتتاح شعب مختلف دادگاه‌های صلح در کشور، امکان جستجوی شعب دادگاه صلح در کل کشور در سامانه عدل ایران، فراهم شده است.

مراحل جستجوی دادگاه صلح در سامانه خدمات الکترونیک قضایی

کلیه کاربران اعم از کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، اشخاص حقیقی و حقوقی، وکلا و… می‌توانند برای جستجوی دادگاه صلح به سامانه عدل ایران (درگاه خدمات الکترونیک قضایی) به آدرس الکترونیک https://adliran.ir مراجعه کنند، پس از ورود به بخش سایر سامانه‌ها، از بین خدمات موجود روی گزینه «جستجوی فهرست واحد‌های قضایی» کلیک کنند.

کاربران بعد از ورود به بخش جستجوی فهرست واحدهای قضایی می‌توانند همانند تصویر زیر برای جستجوی دادگاه صلح در محل مورد نظر خود اقدام کنند. چنانچه کاربر بخواهد از وجود دادگاه صلح برای مثال در حوزه قضایی تهران مطلع شود؛ کافی است در قلم اطلاعاتی پس از انتخاب استان تهران، نام شهر تهران را انتخاب و سپس از قسمت نوع، نوع دادگاه را صلح انتخاب کند و با وارد کردن تصویر امنیتی و کلیک بر روی دکمه جستجوی واحد قضایی، به فهرست شعب دادگاه صلح ایجاد شده در آن حوزه با ذکر عنوان واحد و نشانی دقیق دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *