صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

«هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی‌زاده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۹۲۱۲
برنامه‌ «هوش مصنوعی شنبه و یکشنبه، ٢٨ و ٢٩ مهرماه با حضور پویا عاقلی‌زاده نویسنده، کارگردان و عضو انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه آموزش سیما، در این برنامه، پویا عاقلی زاده که در سال‌های اخیر به نوشتن فیلمنامه‌ی سریال «سمفونی دهم» با نگاهی داستانی به مساله‌ی ورود هوش مصنوعی به زیست روزمره‌ی بشر مشغول بوده، از ارتباط هوش مصنوعی و داستان‌سرایی خواهد گفت.

او با توجه به موضوع چالش‌برانگیز «اعتماد به ماشین‌ها» از الگوی شکل‌گیری ماشین‌ها بر اساس داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای می‌گوید.

پویا عاقلی‌زاده که در عرصه‌ی کارگردانی و تدوین سینما فعال است، با بررسی فیلم‌هایی از جمله اودیسه فضایی (١٩۶٨)، بلید رانر (١٩٨٢ و ٢٠١٧)، هوش مصنوعی (٢٠٠١) و او (٢٠١٣) نگاهی به آینده‌ی جهانی که انسان‌ها و ماشین‌ها ارتباط عاطفی دارند، می‌پردازد و از امکان شکل‌گیری تروما (زخم روانی) برای انسان‌ها خواهد گفت.

برنامه «هوش مصنوعی» که پخش آن از هفته‌ی گذشته در شبکه آموزش آغاز شده، به بررسی وجوه مختلف مقوله‌ی «هوش مصنوعی» در زندگی امروز می‌پردازد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید بشیری و سروش نائینی، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ٢٣:١٠، به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *