صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دعوت سخنگوی شورای نگهبان از کارشناسان برای ارسال نکات خود درباره لایحه قانون تجارت/ انتخابات میان دوره‌ای خبرگان و مجلس سال آینده برگزار می‌شود

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۹۲۰۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی شورای نگهبان لایحه قانون تجارت را مفصل دانست و گفت: این لایحه بررسی‌های مفصلی لازم دارد و از کارشناسان می‌خواهیم تا نکات خود برای ما ارسال کنند.

خبرگزاری میزان- هادی طحان‌نظیف امروز، شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهید یحیی سنوار بیان کرد: این فرمانده مجاهد اجر عمری رشادت خود را دریافت کرد این فرماندهان می‌روند، اما راه وی ادامه خواهد داشت. به وعده الهی به زودی پیروزی جبهه مقاومت را خواهیم دید و دل‌ها به این توفیق روشن خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: این روز‌ها شاهد حملات ددمنشانه به مردم بی‌دفاع، کودکان مظلوم غزه و لبنان هستیم و این جنایات و فجایع نتیجه بی‌توجهی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی است.

وی گفت: در این میان حضور و پشتیبانی مردم از مقاومت هم درس‌آموز است، به‌عنوان نمونه تشییع باشکوه شهید نیلفروشان یک‌بار دیگر عمق باور مردم به مقاومت را نشان داد و ان‌شاءالله این مسیر تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح‌ها و اساس‌نامه‌های ببرسی شده در شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان‌نظیف گفت: در این مدت چندین طرح تنقیح از جمله اصلاح قوانین معتبر در حوزه بیمه نیز خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که در برخی مواد واجد ابهام است و به مجلس ارسال شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ۲ کرسی خالی مجلس خبرگان و انتخابات میان دوره‌ای گفت: سال بعد هم‌زمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخابات ميان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال میزان‌ درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه قانون تجارت و موضع شورای نگهبان درباره آن اظهار داشت: این لایحه مفصل است و بررسی های مفصلی لازم دارد از همین جا از کارشناسان این حوزه دعوت می‌کنم اگر نکاتی دارند به ما ارسال کنند.

طحان‌نظیف گفت: ما از نظر شرعی و قانون اساسی می‌توانیم بررسی کنیم، بعد از آن چه ایراد شکلی باشد و چه ماهوی بعد از بررسی پاسخ آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *