صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ساختمان جدید دادگستری شهرستان خنداب افتتاح شد

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۹۱۹۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان خنداب گفت: این ساختمان با مساحتی بالغ بر ۱۳۴۰ متر مربع و در سه طبقه احداث شده و اعتبار مالی آن از محل اعتبارات سفر ریاست قوه قضاییه در سفر به استان مرکزی تأمین شده است.  

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سعید جزائی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به حوزه قضایی خنداب و در آئین افتتاح ساختمان جدید دادگستری این شهرستان که با حضور ائمه جمعه شهر‌های خنداب و جاورسیان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی و دیگر مسئولین ارشد قضایی و اجرایی استان و نیز مدیران اجرایی و قضایی شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به نقش دستگاه قضا در ایجاد بستر امنیت، آرامش و عدالت در جامعه، اظهار داشت: قوه قضائیه متعلق به تمامی مردم و اشخاص جامعه است و هر شخصی در هر جایگاهی با هر نوع فکر و نگاهی اگر برای استیفای حق به عدلیه مراجعه کند، بدون توجه به جایگاه و اندیشه وی، دستگاه قضا معیار را قانون قرار می‌دهد و عدالت و مساوات را در جامعه حاکم می‌کند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو تشکیل تاکنون متکی بر اراده مردم است و در حقیقت تمامی ارکان آن جلوه‌ای از اراده ملی محسوب می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی از جمله ملزومات خدمت‌رسانی شایسته به مردم را «فضای فیزیکی مناسب» عنوان کرد و بیان داشت: در کنار نیروی انسانی متعهد، کارآمد، متخصص و دلسوز، از جمله ملزومات دستگاه قضا برای اجرای مطلوب عدالت و رسیدگی‌های قضایی عدالت‌خانه است تا مراجعان بتوانند در فضایی مناسب و آرام دادخواهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان شهرستان خنداب در احداث و تکمیل ساختمان جدید دادگستری این شهرستان عنوان کرد: این ساختمان با مساحتی بالغ بر ۱۳۴۰ متر مربع و در سه طبقه احداث شده و اعتبار مالی آن از محل اعتبارات سفر ریاست قوه قضاییه در سفر به استان مرکزی تأمین شده است. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این ساختمان قرار است محلی برای اجرای عدالت باشد و اجرای عدالت در جامعه، نزد خداوند متعال از اجر ویژه و بزرگی برخوردار است، بدون شک تمامی عزیزانی که در ساخت و تکمیل این مجموعه نقش داشتند، در اجر اخروی اجرای عدالت در این مجموعه سهیم خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی با اشاره به آغاز به کار دادگاه‌های صلح در استان مرکزی گفت: در حال حاضر شورا‌های حل اختلاف به عنوان شعب صلحی در کنار شعب حکمی در تمامی مجتمع‌های قضایی حضور دارند و برای ایجاد مصالحه در دعاوی تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد قانون‌گذار در قانون جدید شورای حل اختلاف «استفاده حداکثری از نیرو‌های صالح و مورد اعتماد مردم»، «حصول سازش» و «کوتاه کردن فرایند‌های رسیدگی به کمک مردم» است، عنوان کرد: از معیار‌های مهم در انتخاب مدیران این است که شخصی که پشت میز ریاست قرار می‌نشیند، خود را خادم مردم و کوچک‌تر از مردم بداند و خادم بودن را افتخار تلقی کند.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت تکریم مراجعان در دستگاه قضا خاطرنشان کرد: تاکید می‌شود که درب اتاق مدیران قضایی همواره به روی مردم باز باشد و با صبر و حوصله با مردم رفتار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری منویات مقام معظم رهبری و تلاش جهادی، رضایت پرودگار متعال و مردم بیش از پیش حاصل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *