صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون مشاوران خانواده قوه قضاییه: از هوش مصنوعی در حوزه مشاوره خانواده استفاده می‌شود

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴:۴۶
کد خبر: ۴۷۹۹۱۷۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون مشاوران خانواده قوه قضاییه در آیین تحلیف ۲۵ نفر از مشاوران خانواده استان کرمانشاه از افتتاح هفت مرکز مشاوره در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در آیین تحلیف ۲۵ نفر از مشاوران خانواده استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت خانواده و اهتمام ویژه قرآن کریم به این امر گفت: تشکیل خانواده یکی از نشانه بزرگ خداوند است و زوجیت و ازدواج یک نشانه الهی است و ریشه در فطرت و حقیقت انسان دارد و تنها یک قرارداد و یک تفاهم بشری نیست؛ چرا که خداوند می‌فرماید اگر دنبال آرامش هستید هیچ جایگزینی برای آن پیدا نخواهید کرد و نسخه‌های جایگزین ازدواج همگی بدلی و غیرماندگار هستند.

وی ادامه داد: امروز همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرموده‌اند جنگ علیه خانواده و تحکیم نظام بشریت و تکثیر نسل شروع شده و تمدن غرب طی دهه‌های اخیر در این باره اقدامات زیادی انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: خوشبختانه مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در این عرصه قدم گذاشت و در کنار فعالیت‌های خانواده بزرگ قوه قضاییه که در طول سال‌های گذشته در جهت تحکیم بنیان خانواده و افزایش صلح و سازش در دعاوی خانواده نقش آفرین بودند، یک سهم بی بدیل ایفا کرد.

وی گفت: امروز که در محضر شما هستیم ۲۲۰۰ مشاور خانواده قوه قضاییه در ۳۰۰ حوزه قضایی در سراسر کشور کار خودشان را انجام می‌دهند و این کار بزرگی است که در طول تقریبا چهار سال گذشته توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با یک تلاش پرحجم و متراکم انجام شد و به بار نشسته است.

معاون مشاوران خانواده مرکز با تبریک آیین تحلیف مشاورین استان کرمانشاه بیان کرد:استان کرمانشاه پایتخت پهلوانی و جوانمردی ایران، مهد تمدن و هنر اصیل ایرانی بیست و چهارمین استانی است که به این زنجیره می‌پیوندد و انشالله ظرف دو سه ماه آینده این حلقه مشاوران خانواده در سراسر کشور تکمیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت:ما تا پیش از این در محاکم خانواده صرفاً مشاوران را در حوزه ارجاع دعاوی خانواده استفاده می‌کردیم در حالی که قانون حمایت ازخانواده در مواد مختلف آن همچون ماده ۱۶ و ماده ۲۵ اشاره به این دارد که در همه حوزه‌های خانوادگی می‌توان از ظرفیت مشاوران خانواده استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: حتی در حوزه جرایم خانوادگی اگر موضوع کیفری باشد دادسرا‌ها می‌توانند پرونده را به مرکز مشاوره ارجاع دهند که در برخی از استان‌ها این اتفاق افتاده و برکاتش را دادگستری بهره‌مند هست.

وی همچنین به حوزه مشاوره پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: سرآغاز شکل گیری نزاعات خانوادگی میان زوجین در همین مرحله است که اگر بتوانیم در این مرحله مداخله موثر داشته باشیم پیشگیری اساسی را صورت داده‌ایم.

معاون مشاوران خانواده مرکز افزود:یکی از اتفاقات بزرگی که امسال درحوزه مشاوران رقم خورد بحث طراحی نرم افزار مشاوره پیش از ازدواج با استفاده از هوش مصنوعی در مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه است که کاربزرگی برای اولین بار در ایران انجام می‌شود.

وی در توضیح این نرم‌افزار گفت: برخلاف آزمون‌های روانشناختی که معمولا روایی آن‌ها روایی زیادی نیست و حتی آزمون‌هایی که بومی شده، با استفاده از هوش مصنوعی روایی این آزمون‌ها به بالا ۸۰ درصد می‌رسد و زوجین می‌توانند در بدو ازدواج از این نرم افزار بهره‌مند شوند؛ لذا بنا داریم ظرف ماه آینده این نرم افزار را در سامانه بارگذاری کنیم و حوزه مشاوره پیش از دواج که در صلاحیت مرکز مشاوره ما هست از آن بهره‌مند شوند و توسعه پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: ما امسال با توجه به تکمیل زنجیره مشاوره خانواده انشالله انتخابات شورا‌های استانی مشاورین خانواده را هم خواهیم داشت و برای اولین بار در کنار اعضای هیئت مدیره‌های وکلا و کارشناسان استانی که هرسال معمولا در اواخر سال در مشهد میزبان آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *