صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

تمرکز ترامپ و هریس بر ایالت‌های نوسان؛ نتیجه جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی چیست؟

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۹۰۹۶
رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا در کمتر از سه هفته مانده به زمان برگزاری رای‌گیری در این کشور، با جدال‌های لفظی پیش می‌رود.

خبرگزاری میزان – ۱۸روز دیگر تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) فرصت باقی مانده است و شمارش معکوس برای معرفی ساکن بعدی اتاق بیضی شکل کاخ سفید آغاز شده است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی این کشور کارزار انتخاباتی خود را پیش می‌برند.

حضور همزمان ترامپ و هریس در ایالت نوسان میشیگان

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ازسوی کارزهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ و هریس، ۲ نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات، جمعه ۲۷ مهر در ایالت نوسان میشیگان رویداد‌های انتخاباتی را برگزار می‌کنند.

میشیگان به راحتی می‌تواند نتایج رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را در کنار میدان‌های نبرد دیگر مانند آریزونا، جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین تعیین کند.

ایالت‌های نوسان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معمولا ایالت‌های نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا هستند.

کمک ۱۴.۱ میلیون دلاری صنعت نفت و گاز به کارزار انتخاباتی ترامپ

به گزارش گاردین، کارزار انتخاباتی ترامپ برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بیش از کارزار‌های پیشین وی از کمک صنعت نفت و گاز برخوردار شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کمک صنعت نفت و گاز به کارزار انتخاباتی ترامپ به ۱۴.۱ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که مجموع کمک‌های ارائه‌شده به کارزار انتخاباتی ترامپ هنوز به رقم یک میلیارد دلار نرسیده است.

براساس تجزیه‌وتحلیل کمک‌های مالی به نامزد‌ها و گروه‌های وابسته به آن‌ها ازسوی OpenSecrets، اکنون صنعت نفت و گاز چهارمین منبع بزرگ پول نقد ترامپ است که شش پله نسبت به دوره انتخابات ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

براساس گزارش OpenSecrets، آخرین داده‌های کمک‌های مالی نشان می‌دهد که کارزار ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها که در ابتدا ازسوی جو بایدن هدایت می‌شد، ۱.۳ میلیون دلار از صنعت نفت و گاز جمع‌آوری کرده است.

کمک‌های این صنعت به هریس بیش از ۵۰۰ هزار دلار از زمان معرفی وی به‌عنوان نامزد حزب دموکرات و جایگزین بایدن بوده است.

حضور اوباما‌ها در رویداد انتخاباتی هریس در جورجیا و میشیگان

باراک و میشل اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش در رویداد‌های انتخاباتی هریس در ماه جاری در ایالت‌های جورجیا و میشیگان حضور خواهند داشت.

هریس در ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در جورجیا با باراک اوباما و در ۲۶ اکتبر (۸ آبان) در میشیگان با میشل اوباما در رویداد انتخاباتی شرکت می‌کند.

اوباما در ماه جولای سال جاری (تیر) از هریس حمایت و در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آگوست (مرداد) در شیکاگو سخنرانی کرد.

حمله لفظی ترامپ به مهاجران در شام خیریه در نیویورک

در حالی که هریس در شام خیریه آل‌اسمیت در نیویورک حضور نیافت و به برقراری ارتباط ویدیویی بسنده کرد، ترامپ با حضور در این رویداد بار دیگر به مهاجران حمله کرد.

وی همچنین زندگی خانوادگی هریس و پیشینه خانوادگی باراک اوباما را مورد تمسخر قرار داد.

شام خیریه بنیاد آلفرد اسمیت، به‌صورت سنتی هر چهار سال یک‌بار برای جمع‌آوری کمک به خیریه‌ها با حضور نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

انتقاد ترامپ از زلنسکی

نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را به کمک به آغاز جنگ کشورش با روسیه متهم کرد؛ وی گفت: زلنسکی نه‌تنها به خاطر شکست در پایان دادن به جنگ، بلکه برای کمک به شروع آن مقصر است.

ترامپ بار‌ها در جریان مبارزات انتخاباتی زلنسکی را مورد انتقاد قرار داده و او را به دلیل درخواست و دریافت میلیارد‌ها دلار کمک نظامی آمریکا از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، بزرگ‌ترین فروشنده روی زمین خوانده است.

یکی دیگر از انتقاد‌های وی به رئیس‌جمهور اوکراین درباره ناتوانی وی برای برقراری صلح با روسیه بوده است.

به گزارش رویترز، این اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که وی در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، احتمالا سیاست آمریکا را در قبال جنگ اوکراین تغییر می‌دهد.

حمایت ایلان ماسک از ترامپ ادامه دارد

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی مالک شبکه اجتماعی ایکس رویداد‌های انتخاباتی را در حمایت از ترامپ در ایالت پنسلیوانیا برگزار کرد.

نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟

نامزد‌های ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در روز‌های باقی مانده به انتخابات، با فاصله اندکی از هم پیش می‌روند.

براساس نظرسنجی Real Clear Politics ازجمله نظرسنجی‌های ملی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هریس با ۱.۵ درصد از ترامپ جلوتر است.

در ایالت‌های نوسان رقابت بسیار نزدیک‌تر است؛ برای مثال، ترامپ در میانگین نظرسنجی Real Clear Politics با ۱.۱ درصد در ایالت آریزونا از هریس جلوتر است.

نظرسنجی دانشگاه هاروارد هم نشان داد که هریس در میان رای‌دهندگان احتمالی سیاه‌پوست در ایالت‌های میدان نبرد از ترامپ پیشی گرفته است.

این نظرسنجی در ۲ تا ۸ اکتبر (۱۱ تا ۱۷ مهر) با ۹۸۱ رای‌دهنده احتمالی سیاه‌پوست در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین انجام شد.

تلاش هریس برای ممانعت از افتادن در تراژدی مشابه هیلاری کلینتون

در حالی که کمتر از سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وقت باقی است، هریس بیشتر روز‌های خود را در تلاش برای کسب و جلب حمایت ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین می‌گذراند و تلاش می‌کند از تکرار سقوط هیلاری کلینتون در این ایالت‌ها در هشت سال پیش جلوگیری کند.

ترامپ فهرست سیاه مقام‌های آمریکایی را تهیه می‌کند

تیم انتقالی ترامپ در حال تهیه فهرست سیاهی از مقام‌های آمریکایی است که باید از حضور در دولت آینده وی منع شوند.

به گزارش پولیتیکو به نقل از یک مقام سابق در دولت نخست ترامپ، دونالد جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهور سابق، هدایت تلاش برای تهیه فهرست کارکنان ممنوعه را بر عهده دارد.

انتقاد هریس از ترامپ به دلیل اظهاراتش درباره حادثه ۶ ژانویه

هریس رقیب جمهوری‌خواه خود را به دلیل اظهاراتش در تحسین حادثه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما آماده‌ایم تا شرایط را تغییر دهیم.

ترامپ از رویداد یادشده که از آن به‌عنوان شورش یاد می‌شود، به عنوان روز عشق یاد کرده و گفته بود: هیچ کار اشتباهی در آن روز انجام نشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *