صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قالیباف: صهیونیسم، چهره بدون روتوش نظام سلطه است/جبهه مقاومت هرگز در تردید و بن‌بست نیست

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۹۰۳۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه صهیونیست‌ها، چهره بی‌نقاب و بدون روتوش نظام سلطه هستند گفت: بعد از شهادت سید حسن نصرالله دیدید که ساختار حزب الله و مقاومت با قدرت کار خود را پیش برد و حیفا و تل آویو بیش از پیش تحت تأثیر آتش آن‌ها قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت که عصر امروز (پنجشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۳) در تالار قدس حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز اینجا جمع شده‌ایم تا از بانوی متجهده‌ای که عمر خود را در حوزه مسأله فلسطین گذاشت که مسأله اول جهان اسلام و همچنین کل دنیا است تجلیل داشته باشیم، گفت: امروز به برکت خون شهدای عزیز اینگونه است که موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول مسلمانان است بلکه موضوع اول همه جهان و انسان‌هایی است که بویی از آزادی‌خواهی برده‌اند.

 قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز خود را مدیون امامی می‌دانیم l که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت، عنوان کرد: امام (ره) به راه خدا و رسول (ص) او ایمان داشت و مجاهدت و اخلاص او باعث احیای مجدد اسلام شد و دین را از حجره‌ها به زندگی انسان‌ها بازگرداند و از سوی دیگر باعث عزت و منزلت مسلمین شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم عظمت اسلام را بشناسیم باید ببینیم امام (ره) ما با چه درک و نگاه الهی به‌موضوع فلسطین می‌نگریست، یادآور شد: نفس مبارزه با اسرائیل و ظلم در مکتب امام (ره) اصالت دارد و اصالت مبارزه با اسرائیل در مکتب حضرت امام (ره) است و با بصیرت ایشان همزاد است. موضوع مبارزه با اسرائیل از ابتدا همپای نهضت اسلامی بوده است و اگر ایشان با رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد، چون آن‌ها دلبسته و وابسته رژیم صهیونیستی بودند.

وی ادامه داد: امام (ره) در جریان لایحه کاپیتولاسیون فریاد می‌زند و می‌گوید که شاه در حال حمایت از آمریکا است در حالی که همه گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است و این رژیم نیز دست نشانده آمریکا است. در حقیقت مبارزه با اسرائیل در تار و پود انقلاب اسلامی است و امامی که به مردم ایمان داشت در اوج مظلومیت و خفقان شاهنشاهی در همین مسیر حرکت کرد و آگاهی و مقاومت مردم بود که برای مبارزه با ظلم و دفاع از فلسطین ایشان را همراهی کرد.

 قالیباف با بیان اینکه امروز مبارزه با اسرائیل و دشمنان اسلام از مرز‌های ایران فراتر رفته است، گفت: امروز موضوع فلسطین نه تنها در جهان اسلام بلکه در همه دنیا مهم شده است چنانچه دانشجویان آمریکایی و دانشگاه‌های کشور‌های مختلف از جمله استرالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس همه در حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند که این اتفاق از مکتب امام (ره) است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه مکتب امام (ره) برای مبارزه با اسرائیل براساس «عقلانیت»، «عدالت» و «معنویت» تعریف می‌شود، اظهار داشت: این مبارزه براساس عقلانیت و برای تحقق عدالت و با رویکرد معنوی دنبال می‌شود و رهبر معظم انقلاب در ادامه کلام امام (ره) شرط بعدی را متوازن بودن این سه اصل می‌دانند و ما امروز بر همین اساس گام بر می‌داریم.

وی در ادامه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مبارزه وجودی و ماهوی دانست و افزود: اگر رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم به این خاطر است که آن را به‌صورت وجودی و ماهیتی قبول نداریم و این مبنای نگاه مبارزه ما با آن‌ها است. ما امروز با آمریکای جنایتکار نیز مبارزه می‌کنیم، مبارزه‌ای که تنها ماهوی است به خاطر خوی و اخلاق آنها.

قالیباف با اشاره به کلام امام (ره) که رژیم صهیونیستی را ساخته و پرداخته آمریکا می‌دانستند، گفت: یکی از مقام‌های رده بالای آمریکایی پس از نخستین باری که بعد از وقوع عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر وارد فرودگاه اسرائیل شد گفت اگر امروز اسرائیل نبود ما این رژیم را به وجود می‌آوریم و اینجاست که اوج جنایات آن‌ها نشان داده می‌شود. اگر کسی می‌خواهد خوی استکباری و سلطه را ببیند و بفهمد امروز چهره بی‌نقاب و بدون روتوش نظام سلطه، همان رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: صهیونیست‌ها چنان نسل‌کشی به راه انداخته‌اند و خطوط قرمز را گذرانده‌اند که حتی در حیوانات هم آن را نمی‌بینید. در حیات وحش، حیوانات وحشی به شکار خود که باردار باشد رحم می‌کنند، اما صهیونیست‌ها به زنان و کودکان و نوزادان در دستگاه و در بیمارستان نیز رحم نمی‌کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیداری که با گروه‌های مختلف مسلمان، غیرمسلمان، اهل تسنن و اهل تشییع داشت عنوان کرد: قطعاً شهادت سیدحسن نصرالله ثلمه بزرگی برای جبهه مقاومت است و بسیاری از چهره‌هایی که در این ایام به شهادت رسیدند از دوستان ۴۰ ساله ما بودند که انصافاً سرمایه‌های بزرگی برای نهضت اسلامی و امت اسلامی به شمار می‌آمدند، اما اگر این فرماندهان در میان ما نیستند، قطعاً مبارزه متوقف شدنی نیست و پیش خواهد رفت.

 قالیباف یادآور شد: بعد از شهادت سید حسن نصرالله دیدید که ساختار حزب الله و مقاومت با قدرت کار خود را پیش برد و حیفا و تل آویو بیش از پیش تحت تأثیر آتش آن‌ها قرار گرفت. همین بس که از رجزخوانی‌های نتانیاهو، یک سال گذشته و نه تنها هنوز نتوانسته است اسرای خود را آزاد کند بلکه هر روز تحت موشکباران حماس قرار می‌گیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: زمانی که رژیم صهیونیستی، شهید سیدعباس موسوی را ترور کرد، جبهه مقاومت چنین ساختار قدرتمندی نداشت و همه نگران آن شدیم، اما دیدیم که سیدحسن نصرالله به عنوان جوانی ۳۰ ساله هدایت حزب‌الله را بر عهده گرفت و شاهد عظمت آن‌ها شدیم چرا که مبارزه با رژیم صهیونیستی منطبق بر آموزه‌های اسلام است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سنت‌های الهی نه تبدیل و نه‌تحویل می‌شوند، اشاره‌ای به دوران دفاع مقدس کرد و افزود: زمانی که وارد جبهه‌های جنگ شدیم سابقه نظامی نداشتیم و پس از ملاقاتی که با امام (ره) داشتیم فرمودند:‌ای کاش من هم یک پاسدار بودم و ایشان فوز عظیم را شهادت می‌دانست؛ لذا وقتی مکتبی با این منطق پیش می‌رود، شکستی برای آن متصور نیستیم چرا که معامله با خدا است.

قالیباف با اشاره به فرازی از قرآن‌کریم در این خصوص ابراز داشت: معامله با خدا، بهشت برین را نصیب انسان می‌کند و وقتی جان و مال خود را در راه مجاهدت از اسلام بگذاریم و از همه زندگی خود بگذریم دنیا و آخرت را خواهیم داشت که شهدای ما اینگونه با اقتدار و با عزت به شهادت رسیدند و خداوند نیز صرفاً اجر را در آخرت نمی‌دهد، بلکه در دنیا هم می‌دهد و این وعده الهی است که مسلمانان پیروز و موفق شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز نیرو‌های جبهه مقاومت در جنوب لبنان، علیرغم آتش سنگین صهیونیست‌ها در حال مبارزه هستند و محکم ایستاده‌اند، عنوان کرد: از این رو هم پیروزی در دنیا داریم و هم به تعبیر حضرت امام (ره) اگر به فوز عظیم شهادت رسیدیم پیروزیم، چون با خدا معامله کرده‌ایم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: جبهه مقاومت هرگز در تردید و بن بست نیست و خون شهدا روز به روز جریان مقاومت را قوی‌تر می‌کند و وعده خدا این مسیر را پیش خواهد برد و در این بین ما نیز وظیفه داریم راه خدا را پیش ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه خانم دکتر زهرا مصطفوی، صبیه حضرت امام (ره) پیش از اینکه ایشان را پدر خود بداند، ولیّ خود دانست و در این راه قدم برداشت، یادآور شد: جمعیت فلسطین ربع قرن است که به همت این بانوی مقاوم و فرزند امام (ره) راه اندازی شد و به درستی در مسیر ولایت فقیه و انقلاب پیش رفت و من نیز توفیق داشتم از آغاز کار این جمعیت با آن‌ها همکاری داشته باشم و دیدم که این بانوی بزرگوار مداوم و پیوسته کار را ادامه دادند و امروز همان حرکت‌های تربیتی، فرهنگی و بخش‌های مختلف دست به دست یکدیگر داده و شرایط امروز را برای ما فراهم کرده است.

 قالیباف در ادامه با اشاره به کلام امام (ره) که در اوج روز‌های سخت مبارزه با صدام فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، گفت: امروز دیدیم که نه تنها این جبهه در آن زمان آسیبی ندید و بعد از یک جنگ طولانی حتی یک وجب از ایران عزیز ما گرفته نشد بلکه امروز جبهه مقاومت و امت اسلامی مقابل چنین جرثومه فسادی ۱۴۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر می‌جنگد تا جایی که سران این رژیم یک شب، خواب راحت در مرکز حکومت خود در تل آویو ندارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز ما مسیر امام (ره) را ادامه می‌دهیم و مکلف هستیم برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیز همانگونه گام برداریم، گفت: امروز عرصه اقتصادی نیز به اندازه جبهه نظامی مهم است و انسجام اجتماعی، یکپارچگی و تلاش و وحدت داخل کشور برای حل مشکلات کشور به معنای رسیدگی به محرومین از اولویت‌های ما است که ذره‌ای نباید از آن غافل شویم و همه این‌ها با هم معنا داشته و لازم و ملزوم هم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسئولان با همت جوانان عزیز نخبه و خلاق باید بتوانیم از ظرفیت‌های خوب کشور استفاده کرده و برنامه هفتم که میثاق ملی همه مردم و مسئولان است را عملیاتی کنیم که باعث گره‌گشایی در مشکلات کشور شود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای هدیه‌ای معنوی از مضجع شریف امام رضا (ع) به خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) به پاس سال‌ها خدمت در راه فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن، از این بانوی بزرگوار قدردانی به عمل آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *