صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

همکاری‌های ایران و کویت در حوزه سلامت گسترش می یابد

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۸۹۸۵
معاون وزیر بهداشت کویت با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در جمهوری اسلامی ایران از علاقمندی کشورش به گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت با کشورمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، مصطفی، معاون بهداشت وزارت بهداشت کویت در حاشیه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در دوحه قطر در حال برگزاری است، در دیدار با علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت کشورمان گفت: با توجه به پیشرفت‌های حوزه علوم پزشکی در ایران و اشتراکات فرهنگی، علاقمند به گسترش همکاری در حوزه سلامت با ایران هستیم.
 
رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌ها و زیر ساختهای مناسبی در حوزه سلامت است.
 
وی از وزیر بهداشت و معاون بهداشت کویت برای  سفر به ایران و بازدید از  توانمندی های کشورمان در حوزه سلامت دعوت کرد. 
 
رئیسی همچنین از معاون بهداشت کویت و  مقامات بهداشتی این کشور برای اعطای جایزه کویت در حوزه سرطان، بیماری های قلب و عروق و دیابت قدردانی کرد و افزود: اهدای چنین جوایزی باعث ایجاد انگیزه و رقابت در میان محققان می شود.
 
وی گفت: ایران و کویت می توانند در زمینه تحقیق و دارو و تجهیزات پزشکی همکاریهای خوبی داشته باشند.
 
 محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت نیز در این دیدار بیان کرد: حاشیه اجلاس ها فرصت مناسبی است دیدارهایی با مقامات بهداشتی داشته و این دیدارها زمینه ساز گفتگو و تبادل تجربیات است.
 
وی گفت: یکی از اولویتهای ما، گسترش همکاری با کشور های همسایه خصوصا کویت است..
 
گفتنی است که ﻫﻔﺘﺎﺩ و یکمین ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال ﺑﺮگزاری است.

شایان ذکر است اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *