صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بقایی: حمله به بیمارستان المعمدانی نخستین جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه است

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۸۹۴۹
سخنگوی وزارت امور خارجه در سالروز حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه به‌عنوان نخستین جنایت جنگی این رژیم در جنگ غزه، نوشت که همدستی و شراکت در جنایت به اندازه ارتکاب جنایت، شنیع است.

خبرگزاری میزان - اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیامی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان المعمدانی غزه منتشر کرد.

وی نوشت: در سال‌روز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ بیمار شامل زنان و کودکان زخمی شد، به یکدیگر یادآوری می‌کنیم که قساوت و بی‌رحمی در صورتی که با خودشیفتگی ایدئولوژیک و مصونیت همراه شود، هیچ حدومرزی ندارد.

مردم مظلوم غزه در شب ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ در آن بیمارستان پناه گرفته بودند که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونی قتل‌عام شدند.

این نخستین مورد از جنایت جنگی توسط اسرائیل در غزه در روز‌های نخستین از شروع نسل‌کشی بود که با محکومیت یکصدای جامعه جهانی مواجه شد.

افسوس که اطمینان رژیم اشغالگر از بی‌کیفرمانی تضمینی حاصل از حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی موجب تکرار آن جنایت و جنگ گسترده‌تر علیه فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین مادری شان شده است.

مردم فلسطین، منطقه و جهان از خاطر نخواهند برد که آمریکا به‌عنوان مهم‌ترین توجیه‌گر جنایت‌های اسرائیل، همزمان بزرگ‌ترین تامین‌کننده سلاح‌های مرگ‌بار این رژیم است.

همدستی و شراکت در جنایت به اندازه ارتکاب جنایت، شنیع است.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *